ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این آثار هنری چشم انداز نیم قرن پیش ناسا از تشکیل کلونی در فضا را نشان می‌دهند

ناسا آثار هنری جالبی مربوط به دهه ۷۰ میلادی منتشر کرده که چشم انداز زندگی انسان در فضا را نشان می‌دهند. مرکز تحقیقات ایمز ناسا (NASA Ames Research Center) در دهه ۷۰ میلادی سعی کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

ناسا آثار هنری جالبی مربوط به دهه ۷۰ میلادی منتشر کرده که چشم انداز زندگی انسان در فضا را نشان می‌دهند.

مرکز تحقیقات ایمز ناسا (NASA Ames Research Center) در دهه ۷۰ میلادی سعی کرد چشم انداز کلونی انسانی در فضا را ترسیم کند. ماحصل تفکرات آن زمان مهندسین ناسا انتشار نقاشی‌هایی در سبک و سیاق آثار Retrofuturism بود که شهرهای مدرن با ساختمان‌های چند طبقه، فضای سبز وسیع با جریان رود در بین آن‌ها و خورشید مصنوعی را به تصویر می‌کشیدند.

در آن زمان مرکز تحقیقات ایمز با همکاری با محققان دانشگاه استنفورد سعی کردند چشم اندازه کلونی‌های فضایی را به تصویر بکشند و تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید گوشه‌ای از زندگی در فضا از نگاه هنرمندان آن دوره را نشان می‌دهند. با اینکه نیم قرن از این نقاشی‌ها می‌گذرد اما بینش خوبی از انتظارات محققان آن زمان نشان می‌دهند.

نمایی از یک کلونی انسانی در فضا. شباهت این بنا به ایستگاه Citadel در بازی Mass Effect بسیار جالب توجه است.

ناسا با انتشار بیانیه‌ای در مورد آثار هنری فوق گفت: «آثار هنری همانند این‌ها به ما در ایجاد ارتباط بین بین علم و مردم کمک کرده و همانند ابزارهایی ارزشمند اکتشافات و کشفیات ناسا را نشان می‌دهند.» ناسا اصافه می‌کند که همچنان به همکاری با هنرمندان برای خلق آثار مشابه در مورد نحوه زندگی در سیارات دیگر و تکنولوژی‌های جدید ادامه می‌دهد.

یکی از جالب‌ترین پروژه‌های ناسا در این زمینه Art Program نام دارد که در قالب پوسترهایی زیبا در سبک Retro سعی می‌کند گوشه‌ای از زندگی در سیارات دیگر را به تصویر کشیده و قوه تخیل را تحریک کند. هر کدام از این پوسترها که قابل دانلود هم هستند با نگاهی طنز گونه چشم اندازه احتمالی سیارات دیگر را نشان می‌دهند.

در ادامه دیگر تصاویر منتشر شده از سوی ناسا را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۳ دی ۱۳۹۹

    اگر معدن‌کاوی در فضا شروع بشه میشه همچین آینده‌ای رو تصور کرد

مطالب پیشنهادی