ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به ویژگی‌های سیستم اینفوتینمنت اندرویدی ولوو برای مدل برقی XC40

بخش تولید خودروهای سواری ولوو (Volvo Cars)، پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی جیلی دوباره احیا شده و توانسته با تولید محصولات زیبا، پیشرفته و البته همچون همیشه ایمن، به چرخه رقابت بازگردد. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۸

بخش تولید خودروهای سواری ولوو (Volvo Cars)، پس از قرار گرفتن زیر چتر حمایتی جیلی دوباره احیا شده و توانسته با تولید محصولات زیبا، پیشرفته و البته همچون همیشه ایمن، به چرخه رقابت بازگردد. این خودروساز خوشنام سوئدی در کنار ایمنی، اینک بر دو فاکتور پیشرانه‌های سبز و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌ها بیش از هر زمان دیگری تمرکز کرده و قصد دارد محصولات خود  را با سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید راهی بازار کند.

مدل پاک و مجهز ولوو XC40 Recharge یکی از اولین ثمره‌های استراتژی جدید ولوو است. این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای لوکس کوچک قرار گرفته و با قیمت تقریبی 55 هزار دلار در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

ولوو معتقد است XC40 Recharge تصویری از مسیر آینده کمپانی را ارائه می‌کند. پیشرانه تمام الکتریکی این خودرو 402 اسب بخار قدرت داشته و به وسیله پک باتری 78 کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود. به لطف این پک XC40 Recharge قادر است تا 208 مایل (332 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد که البته این رقم با برد حرکتی سایر مدل‌های برقی فاصله معناداری دارد.

اما فارغ از مزایایی چون فضای داخلی گسترده، سانروف پانورامیک، توانایی کشش باری به وزن 2 هزار پوند (907 کیلوگرم) و صندوق جلو و عقب حجیم، شاخص‌ترین و منحصربفردترین ویژگی ولوو XC40 Recharge را باید سیستم اینفوتیمنت پیشرفته آن دانست.

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم این خودرو از سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید سود می‌برد و می‌توان آن را خودرویی اندرویدی دانست. با توجه به این مساله، نشستن پشت فرمان XC40 Recharge و کنترل امکانات مختلف آن حس و حال کاملا متفاوتی دارد.

شاسی‌بلند اندرویدی ولوو

برای تعامل با سیستم اینفوتینمنت اندرویدی XC40 Recharge روش‌های متعددی تعریف شده که عبارتند از فشار دادن یک دکمه اختصاصی روی غربالک فرمان، لمس نمایشگر مرکزی و یا گفتن عبارت «Hey Google» و کمک گرفتن از دستیار گوگل (Assistant).

دسترسی راحت به گوگل مپس یکی از مزایایی است که بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید به ارمغان آورده؛ این اپلیکیشن بسیار مفید و کاربردی از دو سال قبل به قابلیت نمایش ایستگاه‌های شارژ نیز مجهز شده، از این رو رانندگان XC40 Recharge در صورت کم شدن شارژ باتری براحتی و بدون استفاده از یک دستگاه یا اپلیکیشن دیگر، خواهند توانست نزدیک‌ترین ایستگاه را پیدا کنند.

برای نمونه گوگل مپس سیستم اینفوتینمنت ولوو XC40 Recharge اطلاعاتی از قبیل تعداد شارژرها، شبکه و نوع شارژر، قیمت و سرعت شارژ را در اختیار راننده می‌گذارد. با انتخاب ایستگاه دلخواه گوگل مپس شروع به مسیریابی و هدایت راننده به سمت مقصد می‌کند.

نمایشگر 12.2 اینچی حاضر در پشت فرمان، علاوه‌بر ارائه اطلاعات اصلی،نقش مکمل نمایشگر اصلی را هم بر عهده دارد. این نمایشگر با نشان دادن مسیرها، راننده را از چرخاندن سر و نگاه کردن به سمت راست بی‌نیاز می‌کند.

جالب اینکه سیستم اینفوتینمنت ولوو XC40 Recharge فروشگاه گوگل پلی استور را نیز در خود دارد. اما برخلاف نسخه اصلی، در نسخه خودرویی پلی استور تنها 25 اپلیکیشن گنجانده شده و در آن خبری از اپلیکیشن‌های محبوبی مثل واتسپ یا اپل موزیک نیست.

پخش‌کننده موسیقی پیش‌فرض XC40 Recharge برای شروع به کار نیازمند داشتن حساب یوتیوب موزیک است، البته چنانچه فردی فاقد این حساب باشد، می‌تواند برخی از اپلیکیشن‌های پخش موزیک را به صورت دستی نصب کند.

به طور کلی باید گفت سیستم اینفوتینمنت XC40 Recharge برای افرادی که وابستگی زیادی به سرویس‌های گوگل دارند، بسیار مناسب و کاربردی است. اما برای کاربران iOS داستان فرق می‌کند، چرا که آنها برخلاف اپل‌ کارپلی نمی‌توانند دسترسی مستقیمی به پیامک‌ها، ترانه‌ها و پادکست‌های ذخیره شده در آیفون خود داشته باشند. شاید این دسته برای کسب تجربه‌ای مشابه و البته بهتر، باید چند سال دیگر تا زمان به ثمر نشستن پروژه تایتان و معرفی اولین خودرو با نشان اپل منتظر بمانند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها خودروی اپل زودتر از سال 2025 از راه نخواهد رسید. تا آن موقع ولوو در نظر دارد حداقل 50 درصد از محصولات خود را الکتریکی کند، 50 درصد باقیمانده نیز با پیشرانه‌ هیبریدی راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. این کمپانی سوئدی اعلام کرده تا سال 2040 میزان آلایندگی تولیدات خود را به صفر خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی