ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید: کرونای انگلیسی سریعتر گسترش می‌یابد و اغلب جوانان را بیمار می‌کند

تحقیق جدید کالج سلطنتی لندن (ICL) نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بیشتری سرایت پیدا کرده و بیشتر افراد جوان به ویژه کمتر از ۲۰ سال را بیمار می‌کند. محققان می‌گویند گونه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

تحقیق جدید کالج سلطنتی لندن (ICL) نشان می‌دهد که گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بیشتری سرایت پیدا کرده و بیشتر افراد جوان به ویژه کمتر از ۲۰ سال را بیمار می‌کند.

محققان می‌گویند گونه جدید ویروس کرونا که در انگلستان شیوع پیدا کرده «برتری قابل ملاحظه‌ای از لحاظ سرایت» داشته و مسئول افزایش آمار ابتلا به کرونا در تقریباً تمام مناطق انگلستان است. به گفته محققان این گونه جهش یافته نرخ بازتولید (تعداد افرادی که یک بیمار آنها را مریض می‌کند) ویروس کرونا را حداکثر به ۰.۷ رسانده است. «نیل فرگوسن» (Neil Ferguson)، استاد همه‌گیرشناسی از امپریال کالج لندن کنترل این گونه را دشوارتر توصیف کرده و می‌گوید به همین دلیل باید هر چه سریعتر واکسن کرونا در انگلستان توزیع شود.

محققان اضافه می‌کنند که حتی رعایت فاصله گذاری اجتماعی که مانع از شیوع گونه‌های قبلی ویروس کرونا می‌شد، برای کنترل گونه جدید کافی نیست. آنها در این تحقیق از ابزارهای آماری برای ارزیابی رابطه میان انتقال‌پذیری و فراوانی گونه جدید کرونا در سطح انگلستان استفاده کردند. محققان می‌گویند این گونه احتمالاً بیشتر افراد جوان را بیمار می‌کند چرا که تحقیق حین قرنطینه و باز بودن مدارس انجام شده است.

حدوداً یک هفته قبل اولین پژوهش درباره کرونای انگلیسی انجام شد که از سرعت شیوع تا ۷۰ درصد بیشتر و عدم کشندگی بیشتر خبر می‌داد. این گونه به کشورهای دیگر مثل دانمارک، ایتالیا و حتی ژاپن نیز سرایت کرده است. شیوع این گونه که با نام B.1.1.7 شناخته می‌شود، نگرانی‌هایی را در رابطه با عدم اثربخشی واکسن‌ها به وجود آورده است. البته به نظر می‌رسد این نگرانی بی‌مورد است چرا که شرکت‌های فایزر و آسترازنکا اعلام کرده‌اند که واکسن‌های آن‌ها به احتمال زیاد در برابر این گونه اثربخش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    میگن ماها قبل شناسایی شده اما الان تازه گفتن، اونوقت چین رو به پنهان‌کاری متهم میکنن، همشون ته و سر و ته یک کرباسن

  • آریا
    آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    کرونای انگلیسی دیگه چه مسخره بازیه
    کرونا چینیه
    ویروس چینی
    سعی نکنید اسمش رو عوض کنید

مطالب پیشنهادی