ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای نتایج بنچمارک پردازنده اینتل Core i9-11900K: عملکردی بالاتر از AMD

AMD با معرفی پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰، یک شوک بزرگ به این بخش از بازار وارد کرد. عملکرد تک هسته‌ای این نسل از پردازنده‌های اینتل بالاتر است، با این حال بنچمارک اینتل Core i9-11900K از عمر کوتاه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

AMD با معرفی پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰، یک شوک بزرگ به این بخش از بازار وارد کرد. عملکرد تک هسته‌ای این نسل از پردازنده‌های اینتل بالاتر است، با این حال بنچمارک اینتل Core i9-11900K از عمر کوتاه این برتری خبر می‌دهد و اینتل با عرضه نسل یازدهم پردازنده‌های دسکتاپ خود به نام «راکت لیک»، دوباره در صدر قرار می‌گیرد.

به تازگی نتایج بنچمارک CPU-Z پردازنده نسل یازدهمی اینتل Core i9-11900K توسط یک حساب توییتری به نام «HXL» منتشر شده که عملکرد آن در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را مشخص می‌کند.

این پردازنده اینتل توانسته در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای توانسته به ترتیب امتیازهای ۶۹۵ و ۶۵۲۲ را کسب کند. با توجه به چنین امتیازهایی، اینتل Core i9-11900K در بخش چند هسته‌ای تا ۱۵ درصد از اینتل Core i7-10700K سریعتر است و عملکردی مشابه با رایزن 7 5800X دارد.

اینتل Core i9-11900K

در بخش تک هسته‌ای، پردازنده نسل یازدهمی اینتل تا ۲۵ درصد از Core i7-10700K و تا ۱۹ درصد از Core i9-10900K سریعتر است. در این بخش نماینده اینتل موفق به شکست رایزن 7 5800X و رایزن 9 5950X شده که البته اختلاف آن‌ها در محدوده ۵ تا ۷ درصد قرار دارد.

در صورتی که نتایج بنچمارک CPU-Z‌ صحت داشته باشند، اینتل امسال پردازنده‌های قدرتمندی را برای گیمرها وارد بازار می‌کند. با وجود چنین موضوعی، AMD همچنان از نظر مصرف بهینه انرژی بالاتر از رقیب دیرینه خود قرار می‌گیرد چرا که نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل همچنان با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به تولید می‌رسند و پردازنده‌های ۱۰ نانومتری «Alder Lake-S» اینتل در نیمه دوم ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند.

بالاترین پردازنده سری راکت لیک به ۸ هسته و ۱۶ رشته مجهز می‌شود که اگرچه نسبت به Core i9-10900K با ۱۰ هسته و ۲۰ رشته در مرحله پایینتری قرار می‌گیرد، اما به علت استفاده از معماری جدید عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. انتظار می‌رود پردازنده‌های راکت لیک در نمایشگاه CES 2021 معرفی شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • VDIEX
    VDIEX | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    اصلا AMD رو نباید با intel مقایسه کنید.
    intel خیلی بهتره

مطالب پیشنهادی