ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش پنل‌های OLED سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۱ از ۵ میلیارد دلار عبور می‌کند

بر اساس برآوردهای یک شرکت تحلیلگر فروش پنل‌های OLED ساخت سامسونگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ از ۵ میلیارد دلار بیشتر خواهد شد. شرکت تحقیقاتی Omdia با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد سامسونگ دیسپلی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

بر اساس برآوردهای یک شرکت تحلیلگر فروش پنل‌های OLED ساخت سامسونگ در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ از ۵ میلیارد دلار بیشتر خواهد شد.

شرکت تحقیقاتی Omdia با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد سامسونگ دیسپلی در فصل اول سال ۲۰۲۱ ۵.۱۸ میلیارد دلار پنل OLED خواهد فروخت که افزایش قابل توجه ۳۰ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ (۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار) نشان می‌دهد. شرکت مورد بحث دلیل این افزایش فروش را روند فزونی استفاده از پنل‌های OLED در موبایل‌های 5G اعلام می‌کند.

Omdia می‌گوید سری آیفون ۱۲ نیز در افزایش فروش پنل‌های OLED سامسونگ تأثیرگذار هستند. این سازنده کره‌ای حدود ۸۰ درصد از پنل‌های مورد استفاده توسط کمپانی کوپرتینویی را تأمین می‌کند. این شرکت اضافه می‌کند که تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، ۶۲.۸ درصد از موبایل‌ها از پنل OLED استفاده خواهند کرد. این در حالیست که در بازه مشابه تنها ۳۱.۸ درصد از موبایل‌ها پنل LCD خواهند داشت.

پنل‌های OLED مزایای متعددی نسبت به پنل‌های LCD دارند. این نوع پنل‌ها به خاطر کنتراست و زاویه دید بهتر، روشنایی بیشتر، پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالاتر و محدوده رنگی عریض‌تر در مجموع کیفیت تصویر بهتری را نسبت به پنل‌های LCD به ارمغان می‌آورند.

مزیت دیگر پنل OLED مصرف انرژی کمتر نسبت به LCD است. این مزیت به ویژه برای موبایل‌های 5G که مصرف انرژی بیشتری دارند حائز اهمیت خواهد بود. OLED همچنین ضخامت کمتری نسبت به LCD دارد و بنابراین برای بکارگیری در گوشی‌های 5G که قطعات بیشتری دارند گزینه بهتری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی