ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون ۴۸۰ 5G با لیتوگرافی ۸ نانومتری و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۹ از راه می‌رسد

در ماه‌های اخیر گوشی‌های 5G زیادی معرفی شده‌اند که البته اکثر آن‌ها میان‌رده هستند. حالا ظاهرا کوالکام می‌خواهد با معرفی یک تراشه جدید، این شبکه ارتباطی را به گوشی‌های پایین‌رده بیاورد. این احتمال وجود دارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

در ماه‌های اخیر گوشی‌های 5G زیادی معرفی شده‌اند که البته اکثر آن‌ها میان‌رده هستند. حالا ظاهرا کوالکام می‌خواهد با معرفی یک تراشه جدید، این شبکه ارتباطی را به گوشی‌های پایین‌رده بیاورد. این احتمال وجود دارد که امروز از چیپ اسنپدراگون ۴۸۰ 5G رونمایی شود.

طبق توییت یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Mukul Sharma»، کوالکام همین امروز تراشه جدید خود را معرفی خواهد کرد. چیپ اسنپدراگون ۴۸۰ 5G با لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه پیدا می‌کند و دارای ۸ هسته پردازشی «Kryo 460» با فرکانس ۲ گیگاهرتز خواهد بود.

به نظر می‌رسد این تراشه جدید در مقایسه با نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۴۶۰ تا ۱۰۰ درصد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و همچنین از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۹ بهره می‌برد. این چیپست همچنین قادر به پشتیبانی از نمایشگرها با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود، بنابراین احتمالا در آینده نه چندان دور رفرش ریت صفحه نمایش دستگاه‌های اقتصادی هم افزایش می‌یابد.

اسنپدراگون ۴۸۰ 5G

در نهایت به این موضوع اشاره شده که این تراشه از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه کوالکام اشاره‌ای به معرفی این پردازنده نکرده، نمی‌توانیم چندان به شایعه اخیر اعتماد کنیم، با این حال این حساب توییتری در گذشته دست به چندین افشاگری درست زده و شاید جدیدترین اطلاعات هم صحت داشته باشند.

انتظار می‌رود با معرفی این چیپ، در سال جاری میلادی شمار گوشی‌های 5G افزایش چشمگیری پیدا کند و بسیاری از شرکت‌ها از آن در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خود استفاده کنند.

کوالکام نزدیک به یک ماه از چیپ پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد که گوشی‌های پرچمدار را هدف قرار داده. این تراشه از مودم 5G یکپارچه بهره می‌برد و با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده. چندین روز پیش شیائومی اولین گوشی مجهز به آن یعنی می ۱۱ را رسما معرفی کرد. حالا باید منتظر ماند و دید امروز اسنپدراگون ۴۸۰ 5G از راه می‌رسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی