ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی واتس اپ در شب سال نو میلادی: ۱.۴ میلیارد تماس صوتی و تصویری

سال ۲۰۲۰ با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایان رسید و اکثر مردم در سراسر جهان مجبور به برقراری ارتباط با یکدیگر توسط اپ‌های مختلف شدند. این روند شب سال نو میلادی هم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

سال ۲۰۲۰ با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایان رسید و اکثر مردم در سراسر جهان مجبور به برقراری ارتباط با یکدیگر توسط اپ‌های مختلف شدند. این روند شب سال نو میلادی هم ادامه داشت و تماس‌های صوتی و تصویری واتس اپ در این روز به یک رکورد جدید دست پیدا کردند.

شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان ادامه دارد و مردم برای برقراری ارتباط همچنان از ابزارهای آنلاین استفاده می‌کنند. در حالی که مردم در گذشته شب سال نو میلادی را در مکان‌های مختلف و خیابان‌ها سپری می‌کردند، اکثر آن‌ها امسال خانه‌نشین بودند که همین موضوع باعث رکوردشکنی واتس اپ شد.

در شب سال نو میلادی ۱.۴ میلیارد تماس صوتی و تصویری توسط واتس اپ برقرار شده که ۵۰ درصد افزایش را نسبت به همین روز در یکسال قبل نشان می‌دهد. این میزان حتی از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در ماه مارس هم بیشتر است.

واتس اپ تنها برنامه‌ای نبود که در شب سال نو میلادی با چنین حجم بالایی از استقبال مواجه شد. فیسبوک مسنجر در این روز بالاترین حجم تماس‌های تصویری گروهی را در آمریکا تجربه کرد. فیسبوک لایو و لایو اینستاگرام هم تقریبا در سراسر جهان میزبان ۵۵ میلیون پخش زنده بودند.

واتساپ

فیسبوک برای پاسخگویی به حجم بالای تماس‌ها بهبودهای بی‌سابقه‌ای را در سرویس خود اعمال کرده و همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا زیرساخت‌های آن را تقویت کرده. تیم‌های فیسبوک در شب سال نو میلادی همچنان مشغول به فعالیت بودند تا کاربران در کشورهای مختلف به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با توجه به شروع واکسیناسیون در کشورهای مختلف، فیسبوک احتمالا نمی‌تواند در سال آینده میلادی دوباره رکوردشکنی کند یا حتی به رکورد امسال خود دست پیدا کند. با این وجود اپ‌هایی مانند واتس اپ نشان می‌دهند که ابزارهای آنلاین تا اندازه در زندگی بشر اهمیت پیدا کرده‌اند و در زمان بروز بحران‌هایی مانند کووید-۱۹ مورد استفاده گسترده‌ای قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی