ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تاک
تکنولوژی

دختر ۱۲ ساله انگلیسی به دلیل نقض حریم خصوصی‌اش از تیک تاک شکایت کرد

دختر ۱۲ ساله انگلیسی به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی از تیک تاک شکایت کرد. این دختر ادعا می‌‌کند که تیک تاک امنیت کاربران خود را زیر پا می‌گذارد و از داده‌های شخصی کاربران سو ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

دختر ۱۲ ساله انگلیسی به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی از تیک تاک شکایت کرد. این دختر ادعا می‌‌کند که تیک تاک امنیت کاربران خود را زیر پا می‌گذارد و از داده‌های شخصی کاربران سو استفاده می‌کند.

دختر ۱۲ ساله ساکن لندن که هویتش رسانه‌ای نشده است، شکایت خود را به صورت قانونی دنبال می‌کند. «مارک واربی» قاضی پرونده به وی اجازه داده است تا شکایت خود را علیه تیک تاک به دادگاه ببرد.

«آن لانگفیلد» کمیسر حقوق کودکان در انگلیس، شکایت این دختر ۱۲ ساله را در دادگاه مطرح خواهد کرد. با توجه به اینکه اعلام هویت دختر ممکن است مشکلاتی را برای وی در شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورد و حتی این احتمال وجود دارد در صورت رسانه‌ای شدن هویتش،‌ مورد آزار و اذیت قرار گیرد،‌ ادامه روند رسیدگی به پرونده، با حضور لانگفیلد پیش خواهد رفت.

معمولا طرح چنین اتهاماتی، بازخوردهای مثبت و منفی فراوانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند؛ ‌در نتیجه دختر ۱۲ ساله به صلاحدید قاضی به صورت ناشناس می‌تواند از طریق کمیسر حقوق کودکان در انگلیس شکایت خود را به صورت رسمی بر علیه تیک تاک مطرح کند. قاضی پرونده اعلام کرده است که شکایت این دختر در مراحل اولیه است و باید صحت و سقم ادعاهای وی بررسی شود. ظاهرا این دختر انتقادهای شدیدی علیه تیک تاک مطرح کرده و عملکرد تیک تاک را به شدت زیر سوال برده است.

پرونده شکایت وی در حالی به جریان افتاده است که طبق قوانین و مقررات تیک تاک،‌ حداقل سن قانونی برای استفاده از این اپلیکیشن ۱۳ سال تعیین شده است. با این وجود نسخه‌ای از برنامه وجود دارد که در آن افرادی با سن کمتر از ۱۳ سال نیز می‌توانند ضمن مشاهده ویدیوهای مناسب کودکان، کلیپ‌های کوتاه بسازند. به علاوه امکان اشتراک گذاری ویدیوها برای افراد زیر ۱۳ سال وجود ندارد. در نتیجه این دختر ۱۲ ساله واجد شرایط لازم برای دسترسی کامل به همه قسمت‌های تیک تاک نیست.

تیک تاک نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«حفظ حریم شخصی و توجه به امنیت کاربران یکی از اولویت‌های اصلی تیک تاک است. ما قوانین، فرآیندها و فناوری‌های قدرتمندی برای حفاظت از کلیه کاربران خود به خصوص کاربران جوان‌تر به کار گرفته‌ایم.»

تیک تاک در سال ۲۰۲۰ نیز با چالش‌ها و کشمکش‌های بسیاری روبرو بود. با این وجود، اپلیکیشن تیک تاک در سال گذشته میلادی بیش از دو میلیارد بار از طریق اپ استور و گوگل پلی استور دانلود شده است و بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ دی ۱۳۹۹

    حقشه
    کسی که از اپ های آشغال و جاسوسی چینی استفاده میکنه هر چی سرش بیاد کمه

مطالب پیشنهادی