ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موارد مرتبط با کودک‌آزاری در اینترنت به مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی اضافه شد

با مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مصادیق مجرمانه مرتبط با کودک آزاری، جرایم رایانه‌ای و امور سمعی و بصری، به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده است. این موارد شامل مصادیق مجرمانه مرتبط با کودک ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

با مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مصادیق مجرمانه مرتبط با کودک آزاری، جرایم رایانه‌ای و امور سمعی و بصری، به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده است.

این موارد شامل مصادیق مجرمانه مرتبط با کودک آزاری، مصادیق مجرمانه مرتبط با جرایم رایانه‌ای و مصادیق مجرمانه مرتبط با امور سمعی و بصری است

بر اساس اعلام معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، با مصوبات یک‌صد و بیستمین جلسه این کارگروه در تاریخ 99/09/24 موارد جدیدی به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده است.

  • خرید و فروش هرگونه امتیاز و مجوز و نیز تبلیغ آنها؛ موضوع ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷
  • تولید، انتشار، تبلیغ و ترویج محتوای مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان استفاده شده است. (بند ۸ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)
  • افشاء هویت، اطلاعات و اسرار طفل یا نوجوانان بزه دیده یا در وضعیت مخاطره‌آمیز (موضوع ماده ۱۹ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان)
  • انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک یا ترغیب به کودک آزاری در فضای مجازی (موضوع ماده ۱۰ و بند ۹ ماده ۱۰ حمایت از اطفال و نوجوانان)
  • برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی (موضوع ماده ۱۰ و یند ۹ ماده ۱۰ حمایت از اطفال و نوجوانان)
  • فعالیت تارنماهای خبری غیرمجاز (با استناد به قانون مطبوعات)

عصر دیروز نیز لایحه صیانت از بانوان به تصویب هیات دولت رسید و ابلاغ شدن این موارد نیز حکایت از این دارد که دولت و حاکمیت بیش از پیش به مساله زنان و کودکان در فضای مجازی اهمیت داده و سعی دارد تا بتواند از حق و حقوق کودکان و بانوان در فضای مجازی دفاع کند. موضوع دیگری که محل بحث کارشناسان است اینست که مفهوم «کودک آزاری»  در دوران امروزی و با حضور فضای مجازی باید تغییر پیدا کند. بسیاری از کارشناسان از به کارگیری کودکان در فضای مجازی و درآمدزایی با آنها توسط والدین‌شان را نیز مصداق کودک آزاری می‌دانند؛ می‌توانید درباره این مفهوم در گزارش دیجیاتو بیشتر بخوانید.

ناگفته نماند همه افراد می‌توانند در صورت مشاهده کودک آزاری با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند و این موضوع را به کارشناسان بهزیستی اطلاع دهند.

شما می‌توانید نامه ابلاغیه قوه قضاییه درباره مصادیق محتوای مجرمانه جدیدی که به سازمان‌ها ابلاغ شده را در قالب یک فایل PDF در این لینک بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی