ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای مشخصات نسخه مخصوص لپ‌تاپ کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا

انویدیا در نمایشگاه CES 2021 که چند روز دیگر برگزار می‌شود، نسخه مخصوص لپ‌تاپ کارت‌های گرافیک RTX 30 را معرفی می‌کند. با این وجود به تازگی مشخصات کارت گرافیک RTX 3080 برای لپ‌تاپ‌ها افشا شده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

انویدیا در نمایشگاه CES 2021 که چند روز دیگر برگزار می‌شود، نسخه مخصوص لپ‌تاپ کارت‌های گرافیک RTX 30 را معرفی می‌کند. با این وجود به تازگی مشخصات کارت گرافیک RTX 3080 برای لپ‌تاپ‌ها افشا شده است.

مشخصات این کارت گرافیک مبتنی بر معماری «Ampere» توسط حساب توییتری «TUM_APISAK» منتشر شده که مربوط به نتایج بنچمارک گیک‌بنچ یک لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس می‌شود. طبق اطلاعات موجود در دیتابیس گیک‌بنچ، لپ‌تاپ ایسوس «Zephyrus GX551QS» از پردازنده رایزن 9 5900H شرکت AMD و کارت گرافیک RTX 3080 بهره می‌برد که در حال حاضر هیچ‌کدام از آن‌ها رسما معرفی نشده‌اند.

این کارت گرافیک از ۴۸ واحد SM یا «Streaming Multiprocessors» و ۶۱۴۴ هسته کودا بهره می‌برد که کمتر از نسخه دسکتاپ این GPU است. با توجه به این موضوع، ظاهرا نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 3080 از طراحی GA104 یکسان با نسخه دسکتاپ RTX 3070 بهره می‌برد و از طراحی GA102 نسخه دسکتاپ RTX 3080 خبری نخواهد بود.

کارت گرافیک RTX 3080

انویدیا چندین روز دیگر در یک مراسم آنلاین از نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 3080 رونمایی خواهد کرد و تمام جزئیات مربوط به آن منتشر خواهد شد. علاوه بر انویدیا، ایسوس هم از لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید خود در این نمایشگاه رونمایی خواهد کرد.

طبق دیتابیس گیک‌بنچ، لپ‌تاپ ایسوس از پردازنده جدید AMD بهره می‌برد که رایزن 9 5900H نام دارد. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته خواهد بود و حداکثر فرکانس آن به ۴.۵۴ گیگاهرتز می‌رسد. با توجه به مشخصات، با یک پردازنده قدرتمند روبه‌رو هستیم که در کنار کارت گرافیک RTX 3080 با ۱۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6X، تجربه گیمینگ مناسبی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مشخصات لو رفته می‌تواند مربوط به نسخه مخصوص لپ‌تاپ RTX 3080 نباشد و انویدیا نام دیگری برای آن انتخاب کرده باشد. یکی از دلایل این موضوع، کاهش چشمگیر SM در این GPU است که برای یک محصول پرچمدار چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. با این حال همه چیز چند روز دیگر مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی