ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جک ما احتمالا به خاطر انتقاد از دولت چین ناپدید شده است

«جک ما» کارآفرین ۵۶ ساله چینی و مؤسس علی‌بابا و گروه Ant دو ماه است که در انظار عمومی ظاهر نشده که به شایعه ناپدید شدن او به خاطر انتقاد از دولت چین دامن زده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

«جک ما» کارآفرین ۵۶ ساله چینی و مؤسس علی‌بابا و گروه Ant دو ماه است که در انظار عمومی ظاهر نشده که به شایعه ناپدید شدن او به خاطر انتقاد از دولت چین دامن زده است.

ما اخیراً به خاطر برخورد چین با امپراتوری کسب و کارش در معرض توجه رسانه‌ها قرار گرفت. اوایل دی ماه امسال دولت چین علیه یکی از شرکت‌های تحت امر او و بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک چین یعنی «علی‌بابا» یک پرونده ضدانحصار تشکیل داد.

حدوداً یک ماه قبل از آن یعنی اواخر آبان نیز چین با معرفی قوانین جدید از عرضه اولیه سهام گروه Ant در جهان جلوگیری کرد. این قوانین تنها چند هفته پس از انتقاد ما از سیستم قانونگذاری چین معرفی شد. ما در کنفرانسی در شهر شانگهای قوانین بانکداری چین را منسوخ شده و نامناسب برای نوآوری سالم توصیف کرده بود.

ما تا همین اواخر با داشتن بیش از ۶۰ میلیارد دلار ثروتمندترین مرد چین بود اما دارایی خالص او به خاطر قوانین سفت و سختی که دولت چین جدیداً برای صنعت فین‌تک معرفی کرده، در بازه تنها ۲ ماه ۱۲ میلیارد دلار کم شد. وی حالا با ۵۰.۶ میلیارد دلار ثروت به رده چهارم ثروتمندترین افراد چین سقوط کرده است.

جک ما بیش از دو ماه است که در انظار عمومی ظاهر نشده و این مساله گمانه زنی‌هایی را در مورد سلامت او بوجود آورده است. او قرار بود به عنوان داور در قسمت پایانی یک شوی تلویزیونی استعدادیابی ظاهر شود ولی نماینده علی‌بابا اعلام کرده که ما نمی‌تواند در این برنامه حاضر شود.

یکی از میلیاردهای چین به نام Guo Wengui که سال ۲۰۱۴ از چین فرار کرد و به آمریکا پناهنده شد، خود را افشاگر مفاسد دولت چین معرفی کرده و مدعی است جک ما احتمالاً در یک سال آینده زندانی یا سر به نیست خواهد شد چون چین می‌خواهد شرکت پولساز Ant را از ما «پس بگیرد».

هفته گذشته دولت چین دستور داد تا گروه Ant که مالک بزرگ‌ترین پلتفرم پرداخت دیجیتال چین یعنی Alipay نیز است، به خاطر آنچه «نامناسب بودن» مدیریت کلان شرکت ذکر شده فعالیت خود را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • maahcity
    maahcity | ۲۰ دی ۱۳۹۹

    خدا لعنتتون بکنه . الکی کامنت پاک میکنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی