ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ادغام عظیم پژو سیتروئن و فیات کرایسلر رسما آغاز شد

دو گروه خودروسازی پژو - سیتروئن (PSA) و فیات - کرایسلر (FCA) که ادغام آنها با یکدیگر از ماه ها قبل مورد بحث و مذاکره بود، در نهایت متحد می شوند و شرکت واحد  موسوم ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

دو گروه خودروسازی پژو - سیتروئن (PSA) و فیات - کرایسلر (FCA) که ادغام آنها با یکدیگر از ماه ها قبل مورد بحث و مذاکره بود، در نهایت متحد می شوند و شرکت واحد  موسوم به استلانتیس را تشکیل می دهند.

پیش از این، نوه موسس فیات کرایسلر با پیشنهاد ادغام مخالفت کرده و گفته بود که ورود فرانسوی ها به جمع سهامداران FCA به نفع این گروه ایتالیایی آمریکایی نخواهد بودُ اما در نهایت، چهارم ژانویه سال میلادی جدید، تمام سهامداران در هر دو گروه به ادغام، رای مثبت دادند.

به واسطه این اتحاد 52 میلیارد دلاری، حداقل 14 برند خودرویی زیر یک چتر مشترک روی خط تولید می روند. شکل گیری این ادغام که بیش از زمان پیش بینی شده به تاخیر افتاده بود، به دلیل زیان های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان، در اولویت تصمیم گیری مدیران دو گروه خودروسازی قرار گرفت.

بنا به اخبار به دست آمده از سوی خود FCA، نقل و انتقال نهایی در تاریخ 16 ژانویه انجام می گردد. همچنین سهام گروه جدید استلانتیس از تاریخ 18 ژانویه در بازار های بورس نیویورک، میلان و پاریس به فروش گذاشته می شود.

استلانتیس از سال اول شروع به کار، قادر به تولید سالانه 8.7 میلیون دستگاه خودرو است. هر چند که طبق گزارش های رسمی، هنوز برای رسیدن به ظرفیت تولید گروه های خودروسازی دیگر همچون فولکس واگن، تویوتا و رنو - نیسان، راه درازی در پیش دارد. مهم ترین مزیت اقتصادی این ادغام به گفته مدیران دو گروه FCA و PSA، صرفه جویی سالانه 5 بیلیون دلاری در هزینه های تولید است.

البته پیش بینی شده است که در صورت اتفاق نظر بین مدیران، برخی مدل های فعلی هم از چرخه تولید کنار گذاشته خواهند شد. این توقف تولید بیشتر محصولات کرایسلر از جمله مینی ون های پاسیفیکا و وویاگر و سدان 300 را شامل می شود. گفتنی است که چنین اتحادی سبب شکل گیری چهارمین هولدینگ بزرگ خودروسازی جهان شده است و حالا استلانتیس می‌تواند قدرتمندتر از گذشته به جنگ رقبایی نظیر فولکس واگن، تویوتا، جنرال موتورز و هولدینگ پر حاشیه، رنو، نیسان، میتسوبیشی برود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی