ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان گوگل اولین اتحادیه این شرکت را تشکیل دادند

صدها نفر از کارکنان گوگل و شرکت مادر آن یعنی آلفابت با تشکیل اتحادیه تنش‌ها با مدیران ارشد این دو شرکت را وارد سطح جدیدی کردند. گروهی از کارکنان گوگل و آلفابت اتحادیه‌ای به نام ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

صدها نفر از کارکنان گوگل و شرکت مادر آن یعنی آلفابت با تشکیل اتحادیه تنش‌ها با مدیران ارشد این دو شرکت را وارد سطح جدیدی کردند.

گروهی از کارکنان گوگل و آلفابت اتحادیه‌ای به نام اتحادیه کارکنان آلفابت (Alphabet Workers Union) را تشکیل دادند. این اتحادیه به سندیکای «کارکنان ارتباطات آمریکا» (CWA) وابسته بوده و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان گوگل عضو آن شده‌اند.

دو نفر از مدیران ارشد اتحادیه مورد بحث می‌گویند: «ما گردهم آمده‌ایم تا یک صدای واحد ایجاد کنیم. ما می‌خواهیم آلفابت جایی شود که در آن کارکنان در تصمیم گیری‌هایی که بر ما و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم اثر می‌گذارد نقش داشته باشند. ما می‌خواهیم کارکنان بدانند که روی چه چیزی کار می‌کنند و بدون ترس از آزار، انتقام یا تبعیض دستمزد بگیرند.»

البته این اتحادیه تنها نماینده کوچکی از جامعه تقریباً ۲۶۰ هزار نفره کارکنان و پیمانکاران آلفابت است، اما برخلاف اتحادیه‌های سنتی تنها روی بستن قراردادها تمرکز نخواهد کرد و مدافع ایجاد محیط کار عادلانه نیز خواهد بود.

مدیران اتحادیه کارکنان آلفابت می‌گویند این اتحادیه پذیرای تمام کارکنان آلفابت فارغ از دسته‌بندی است و اضافه می‌کنند که نیمی از کارکنان گوگل موقتی، فروشنده یا پیمانکار هستند و اغلب آنها حقوق و مزایای کمتری گرفته و ثبات پایین تری دارند.

برخی شرکت‌های سیلیکون ولی مثل گوگل و اوبر مخالف تشکیل اتحادیه هستند و می‌گویند مواجهه مستقیم با کارکنان را ترجیح می‌دهند. چندین نفر از کارکنان گوگل این شرکت را به انتقام گیری به خاطر تشکیل اتحادیه متهم کرده‌اند، اما گوگل مدعی است آنها از قوانین امنیت داده تخطی کرده‌اند. ماه گذشته هیئت ملی روابط کار آمریکا (NLRB) گوگل را به اخراج غیرقانونی دو کارمند که در سازماندهی کارکنان مشارکت کرده بودند متهم کرد.

اتحادیه کارکنان آلفابت اشاره می‌کند که متحد شدن کارکنان در گذشته ثمربخش بوده و سبب پایین آمدن گوگل از مواضع خود شده است. برای مثال پس از اعتراض و استعفای برخی کارکنان، گوگل از مشارکت در پروژه هوش مصنوعی پنتاگون به نام Project Maven که شناسایی هویت افراد و اشیاء در ویدیوهای پهپادی را امکان پذیر می‌کرد انصراف داد و از سنسور موتور جستجو در چین منصرف شد. در یکی از آخرین موارد نیز گوگل یکی از محققان برجسته هوش مصنوعی خود به نام Timnit Gebru را اخراج کرد که واکنش منفی بسیاری از کارکنان این شرکت و قانونگذاران آمریکا را به دنبال داشت.

گوگل در واکنش به تشکیل اتحادیه اعلام کرد که «این شرکت مثل گذشته همچنان به رودرو شدن مستقیم با تمام کارکنان خود ادامه می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی