ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به انتقادات سرلیست ائتلاف «نصر فراگیر» پاسخ داد

پس از انتشار نامه‌ای از سوی سرلیست ائتلاف «نصر فراگیر» مبنی بر شکایت رسمی نسبت به روند برگزاری انتخابات نصر تهران، حالا «محمد باقر اثنی عشری»، رئیس سازمان صنفی کشور به این نامه پاسخ داده است. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۱

پس از انتشار نامه‌ای از سوی سرلیست ائتلاف «نصر فراگیر» مبنی بر شکایت رسمی نسبت به روند برگزاری انتخابات نصر تهران، حالا «محمد باقر اثنی عشری»، رئیس سازمان صنفی کشور به این نامه پاسخ داده است. او در این نامه به ابهام‌ها پاسخ داده و برخی ادعاها را عجیب دانسته است. با این حال رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرده که به برخی ابهامات باقی‌مانده در زمان برگزاری مجمع در تاریخ ۲۵ دی ماه رسیدگی می‌شود.

این نامه که به امضای «محمد باقر اثنی عشری»، «محمدعلی یوسفی زاده»، «شهاب جوانمردی» و «محمدرضا حدادی» رسیده، خطاب به «آزاد معروفی» سرلیست ائتلاف نصر فراگیر نوشته شده که چندی پیش دو نامه رسمی شکایت از روند انتخابات نصر تهران منتشر کرده بود. در این نامه با ذکر این نکته که تلاش بوده مشکلات با «گفتگوی درون صنفی» برطرف شود اعلام شده که در مورد انتقاد به نتایج انتخابات شاخه فروشگاه‌ها و امکان ابطال آن، موضوع در مجمع عادی به طور فوق‌العاده آتی بررسی خواهد شد: «تصمیم‌گیری درباره پذیرش یا رد انتخاب ۲ عضو شاخه فروشگاهی در این مجمع انجام خواهد شد.»

در ادامه اعلام شده که انتخابات شاخه مشاوران برخلاف اظهارات معروفی، مشکلی نداشته و هیات نظارت بر انتخابات پس از دریافت کلیه شکایات، گزارش کاملی در این زمینه در روز ۱۵ آذر منتشر ساخته که این انتخابات تایید شده است: «استفاده ابزاری از گزارش همکاران‌مان و مصادره به مطلوب و گزینشی بندهایی از این گزارش و نادیده گرفتن سایر بندها پذیرفته نیست.»

همچنین در این جوابیه به مبحث انتقاد نسبت به روند انتخابات بازرس نیز اشاره شده که معروفی در نامه خود از آن صحبت به میان آورده بود: «گزارشی مبنی بر تخلف دریافت نشده و این انتخابات عینا تایید شده است. طبق تبصره ۳ ماده ۷ اساسنامه، اعضای حقیقی امکان شرکت در انتخابات بازرس را نداشته و ادعای نویسنده نامه شما در این مورد، ناشی از بی‌اطلاعی از روال انتخابات برگزار شده است. در این انتخابات مانند دوره‌های گذشته و بر اساس قوانین، به مشاورین در انتخابات بازرس مشارکت داشته و ادعای خلاف مطرح شده در نامه شما مردود است.»

در بخش دیگری از جوابیه سازمان نصر کشور درباره حملات سایبری که در نامه معروفی در مورد آنها صحبت شده بود، اشاره شده و با تایید بر وجود این حملات، اعلام شده که این موضوع در دو ساعت اولیه انتخابات رخ داده و به سرعت مهار شده است: «لیست تمام IPهای مهاجم در گزارش مستندی منتشر شده و انتظار می‌رود هیات مدیره ششم با پیگیری نسبت به شناسایی متخلفین احتمالی اقدام کند.»

در این بخش از نامه از ائتلاف نصر فراگیر و شایعاتی که پیش از انتخابات مبنی بر سرقت اطلاعات سازمان و دیتابیس اعضا توسط آنها منتشر شده بود نیز گلایه‌ای صورت گرفته است و خطاب به معروفی نوشته شده که «از جنابعالی با سابقه بیش از یک دهه حضور در دبیرخانه انتظار برخورد شفاف‌تر و صادقانه‌تری می‌رفت.»

در بخش دیگری از این جوابیه با تاکید بر اینکه ۱۵ روز از اعلام آرای شمارش شده گذاشته و گزارش رسمی هیات نظارت نیز انتشار یافته اعلام شده که با تایید ۱۸ نفر از منتخبین ۲۰ کرسی هیات مدیره، جلسه اول هیات مدیره ششم در محل دبیرخانه سازمان تشکیل شده است؛ جلسه‌ای که معروفی به ایجاد آن انتقاد داشت و از منظر سازمان نصر این انتقاد اهانت به صنف است:

«در این جلسه پس از یک ساعت مذاکره و رای گیری، تصمیم به برگزاری انتخابات داخلی شد که از گروه موسوم به فراگیر «آزاد معروفی» برای ریاست و «جعفر محمدی» و «نیما نامداری» برای نایب ریاست کاندید شده بود که حائز اکثریت آرا برای این سمت‌ها نشدند. اتهام غیرقانونی بودن به نشستی که شما در آن شرکت کرده، کاندید شده، رای داده و پس از آن در ادامه جلسه حضور فعال داشته را جسارت و اهانت به کل صنف می‌دانیم.»

در بند ششم این جوابیه تاکید شده که امور نظارتی مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده توسط هیات نظارت منصوب شده از طرف هیات مدیره پنجم و امور ستادی مانند همه انتخابات ادوار توسط دبیرخانه و مدیریت مستقر انجام خواهد شد. همچنین در پایان از آزاد معروفی خواسته شده در پاسخ به اعتماد کسانی که به ایشان رای داده‌اند در بهبود روال‌ها برای آینده سازمان نصر بکوشند:

«با توجه به نقش موثر جنابعالی در هیات مدیره‌های دوره‌های سوم و چهارم و ریاست دو کمیسیون سازمان در دوره پنجم، انتظار می‌رود با گذشت، سعه صدر، بردباری و احترام به آرای صنف قدم پیش بگذارید تا منافع صنف بزرگ فناوری ارتباطات فدای جاه‌طلبی‌ها و خودخواهی‌های فردی و فرقه‌ای نشود.»

تصویر کامل نامه:

می‌توانید متن کامل این نامه را در قالب فایل PDF از این لینک دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی