ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون به منظور گسترش ناوگان حمل‌ونقل هوایی برای اولین بار هواپیما خرید

آمازون از خرید یازده هواپیمای بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷ کارکرده از دو ایرلاین در آمریکای شمالی به منظور گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی خود خبر داد. این شرکت برای اولین بار به جای اجاره کردن هواپیماها ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

آمازون از خرید یازده هواپیمای بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷ کارکرده از دو ایرلاین در آمریکای شمالی به منظور گسترش ناوگان حمل و نقل هوایی خود خبر داد. این شرکت برای اولین بار به جای اجاره کردن هواپیماها آنها را خریداری می‌کند.

ناوگان حمل و نقل هوایی آمازون که با نام Prime Air شناخته می‌شود سال ۲۰۱۶ تنها ۱۱ هواپیما داشت اما قرار است در آینده نزدیک بسیار گسترده‌تر شود. آمازون به بلومبرگ اعلام می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۵ هواپیما کالاها را در سراسر ایالات متحده و دیگر کشورها به دست مشتریان می‌رسانند. نکته مهم اینکه آمازون برای اولین بار به جای اجاره کردن هواپیماها آنها را خریداری کرده است.

آمازون از خرید هفت هواپیمای کارکرده از خطوط هوایی دلتا و چهار هواپیمای دیگر از خطوط هوایی کانادایی WestJet (هر دو از نوع بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷) خبر می‌دهد. هواپیماهای خطوط هوایی وست جت پس از اصلاحات و تبدیل شدن به نوع باربری از سال جاری میلادی به ناوگان آمازون اضافه می‌شوند، اما هفت هواپیمای خریداری شده از دلتا ایرلاینز سال ۲۰۲۲ به ناوگان اضافه خواهند شد. آمازون می‌گویند این ۱۱ هواپیما همانند دیگر هواپیماهای این شرکت توسط پیمانکاران اداره خواهند شد.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر کرد، پیش‌بینی می‌شود تا هفت الی هشت سال آینده تعداد هواپیماهای ناوگان حمل و نقل هوایی آمازون به حدود ۲۰۰ فروند برسد و این شرکت را از لحاظ ابعاد ناوگان هوایی همردیف شرکت پست UPS قرار دهد.

آمازون در سال‌های اخیر به منظور ارسال سریع‌تر سفارشات و کمک به شرکت‌های پست مثل UPS برای افزایش ظرفیت، ناوگان حمل و نقل هوایی خود را گسترش داده است. ناوگان این شرکت علاوه بر هواپیما شامل هزاران خودروی ون هم می‌شود و وابستگی آن به شرکت‌های پست را تا حد زیادی کاهش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی