ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عینک واقعیت افزوده اپل وارد فاز دوم تولید شده است

تاکنون گزارش‌های مختلفی مبنی بر تلاش اپل برای توسعه هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به علاوه عینک واقعیت افزوده اپل گلس منتشر شده است. آخرین خبرها نشان می‌دهد اپل گلس وارد فاز دوم توسعه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

تاکنون گزارش‌های مختلفی مبنی بر تلاش اپل برای توسعه هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به علاوه عینک واقعیت افزوده اپل گلس منتشر شده است. آخرین خبرها نشان می‌دهد اپل گلس وارد فاز دوم توسعه شده و احتمالا دو سال دیگر معرفی خواهد شد.

خردادماه امسال «مارک گورمن» از بلومبرگ در گزارشی از نمونه‌های اولیه هدست اپل که شباهت زیادی به نسخه کوچکتر Oculus Quest فیس بوک دارد، ‌خبر داد. وی در آن مقطع زمانی اعلام کرد که عینک واقعیت افزوده اپل نیز وزن سبکی خواهد داشت.

براساس اعلام یکی از منابع آگاه، ظاهرا کوپرتینونشین‌ها در یکی از جلسات داخلی خود از رونمایی هدست جدید در سال 2021 و عرضه آن در سال 2022 خبر  داده‌اند. همچنین در این جلسه در مورد عینک هوشمند اپل نیز صحبت به میان آمده و ظاهرا گفته شده باید برای رونمایی عینک واقعیت افزوده اپل تا سال 2023 منتظر بمانیم.

گورمن در گزارش قبلی خود ادعا کرده بود که عینک واقعیت افزوده اپل می‌تواند اطلاعاتی از قبیل پیام‌های متنی و نقشه‌ها را جلوی چشمان کاربر قرار دهد. همچنین وی گفته بود که کاربران می‌توانند با کمک سیری عینک را کنترل کنند. گورمن در گزارش خود به برنامه ریزی اپل برای توسعه فروشگاه اپلیکیشن برای هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز اشاره کرده بود.

چند روز قبل نیز «مینگ-چی‌ کو» از تحلیلگران معروف اپل اعلام کرد تامین کنندگان این شرکت خود را برای تامین قطعات مورد نیاز دستگاه واقعیت افزوده جدیدی که نامشخص است،‌ آماده می‌کنند. ظاهرا قرار است این دستگاه در سال 2021 به بازار عرضه شود.

مینگ-چی‌ کو ادعا می‌کند که کوپرتینونشین‌ها قصد دارند در سال 2021 ردیاب ایرتگ (AirTags) اپل را که مدت‌هاست خبرهای مختلفی در مورد آن منتشر می‌شود؛، به همراه ایرپادز جدید، مدل‌های 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک پرو با بهره‌مندی از چیپست‌ سری M و آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED رونمایی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی