ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در فکر تبدیل مک‌بوک به شارژر بی‌سیم آیفون و آیپد است

اپل ایده جدیدی را برای تبدیل کردن مک بوک به شارژر بی‌سیم برای دستگاه‌هایی همچون آیپد،‌آیفون و اپل واچ دنبال می‌کند. دو پتنت ثبت شده کوپرتینویی‌ها خبر از تلاش این شرکت در اضافه کردن فناوری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

اپل ایده جدیدی را برای تبدیل کردن مک بوک به شارژر بی‌سیم برای دستگاه‌هایی همچون آیپد،‌آیفون و اپل واچ دنبال می‌کند. دو پتنت ثبت شده کوپرتینویی‌ها خبر از تلاش این شرکت در اضافه کردن فناوری شارژ بی‌سیم معکوس به مک بوک می‌دهد.

وب‌سایت «Patently Apple» طرح‌هایی از مک‌بوک که برای شارژ بی‌سیم آیفون، آیپد و اپل واچ به کار برده خواهد شد، به اشتراک گذاشته است. مستندات مربوط به یکی از پتنت‌ها نشان می‌دهد اپل قصد دارد از درب مک بوک به عنوان شارژر استفاده کند و با توجه به تصاویر مربوط به پتنت دوم، ممکن است ترک پد و قسمت های کناری آن به عنوان شارژ بی‌سیم آیفون، آیپد و اپل واچ به کار برده شود.

اپل چند سالی است که توسعه فناوری شارژ بی‌سیم را در دستور کار خود قرار داده است و این نخستین بار نیست که چنین پتنت‌هایی را به ثبت می‌رساند. جرقه‌های اولیه موضوع شارژ بی‌سیم توسط مک‌بوک به سال 2016 برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون این ایده نه تنها کمرنگ نشده است، بلکه کوپرتینویی‌ها بیش از پیش به آن توجه نشان می‌دهند.

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز روی توسعه فناوری شارژ بی‌سیم معکوس کار می‌کنند؛ اما ظاهرا رویکرد اپل در مورد این فناوری با بقیه شرکت‌ها کمی متفاوت است.

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که پریز کافی برای متصل کردن شارژر وجود ندارد یا اصلا دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست. در چنین موقعیت‌هایی راهکار شارژ ازطریق دستگاه‌های دیگر می‌تواند مشکل کاربران را به خوبی حل کند.

در حال حاضر مک‌بوک‌ و آیپد اپل از جنس آلومینیومی تولید می‌شوند و قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را ندارند. یکی دیگر از مسایل مربوط به این پتنت، شارژ همزمان چندین دستگاه است که کوپرتینونشین‌ها باید برای همه این موارد تدابیری در نظر بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی