ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

دسترسی دوباره توسعه دهندگان ایرانی به گیت‌هاب

سال ۲۰۱۹ بود که گیت هاب در پیروی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، دسترسی توسعه‌دهندگان ایرانی به سرویس‌های خود را محدود کرد. حالا گیت هاب اعلام کرده با دریافت مجوز از دولت آمریکا، سرویس‌های خود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹

سال ۲۰۱۹ بود که گیت هاب در پیروی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، دسترسی توسعه‌دهندگان ایرانی به سرویس‌های خود را محدود کرد. حالا گیت هاب اعلام کرده با دریافت مجوز از دولت آمریکا، سرویس‌های خود را در اختیار توسعه‌دهندگان ایرانی قرار می‌دهد و افراد و سازمان‌ها در ایران می‌توانند از سرویس‌های آن استفاده کنند.

طبق اعلام گیت هاب، این شرکت به لطف دریافت مجوز از «دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی» آمریکا (OFAC)، بازوی اجرای تحریم‌های وزارت خزانه‌داری محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها را برداشته و تمام سرویس‌های خود را در اختیار توسعه‌دهندگان ایرانی قرار می‌دهد.

«نت فریدمن»، مدیرعامل گیت هاب این خبر را با انتشار یک بیانیه اعلام کرده است:

«ما امروز یک دستاورد مهم را اعلام می‌کنیم: ما موفق به دریافت مجوز از دولت ایالات متحده برای ارائه سرویس‌ها به توسعه‌دهندگان در ایران شده‌ایم. این مجوز شامل سرویس‌هایی است که می‌تواند به شکل رایگان یا اشتراکی در اختیار افراد یا سازمان‌های خصوصی و عمومی قرار گیرد. در طی دو سال توانستیم نشان دهیم که چگونه استفاده توسعه‌دهندگان از گیت هاب موجب پیشرفت انسانی، ارتباطات بین‌المللی و حفظ سیاست خارجی آمریکا مبنی بر ارتقای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات می‌شود.»

گیت هاب

دولت ایالات متحده آمریکا این سایت میزبانی پروژه‌های متن باز متعلق به مایکروسافت را در سال ۲۰۱۹ مجبور کرد تا فعالیت‌های خود را در کریمه، سوریه و ایران محدود کند. فعالیت‌های گیت هاب در ایران از سال ۲۰۱۹ به شدت کاهش پیدا کرد و توسعه‌دهندگان ایرانی با محدودیت‌های زیادی مواجه شدند، با این حال به برخی مخازن کد عمومی دسترسی داشتند.

این کمپانی اکنون اعلام کرده که در فرایند حذف تمام محدودیت‌ها برای توسعه‌دهندگان در ایران و دسترسی دوباره تمام حساب‌ها به سرویس‌های خود قرار دارد. فریدمن همچنین گفته در حال تلاش برای دریافت معافیت برای توسعه‌دهندگان در کریمه و سوریه است.

بازگشت گیت هاب به ایران مسلما خبر خوبی برای توسعه‌دهندگان خواهد بود و می‌توانند دوباره بدون محدودیت و مانند گذشته از سرویس‌های آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    گور باباش
    تمام شرکت هایی که میشناسم ریپو خصوصی برای خودشون درست کردن،
    چهار تا دستور کلش

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    دم مایکروسافت گرم

  • main
    main | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    دقیقا . حداقل تحریم های شرکت های نرم افزاری برداشته بشه

  • Amirabbas103024
    Amirabbas103024 | ۱۷ دی ۱۳۹۹

    عالی. کاش تحریم های دیگر کمپانی ها هم از ایران برداشته بشه.

مطالب پیشنهادی