ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

5 پیش‌بینی در مورد تغییرات سیستم حمل و نقل در دوران پسا کرونا

حدود یک سال است که همه‌گیری کرونا تغییرات بسیاری در نحوه زندگی اکثر شهروندان کره زمین ایجاد کرده اما در دوران پساکرونا شاهد چه تغییراتی در زندگی شهروندان مردم سراسر جهان خواهیم بود؟ پاندمی کرونا ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

حدود یک سال است که همه‌گیری کرونا تغییرات بسیاری در نحوه زندگی اکثر شهروندان کره زمین ایجاد کرده اما در دوران پساکرونا شاهد چه تغییراتی در زندگی شهروندان مردم سراسر جهان خواهیم بود؟

پاندمی کرونا طی یک سال گذشته تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی و زندگی مردم سراسر جهان گذاشته است. امید آن می‌رود همه‌گیری کرونا از شرایط بحرانی خارج شود و زندگی به روال عادی خود بازگردد؛ اما آیا همه چیز به شرایط قبل کرونا بازخواهد گشت؟ چه تغییراتی ممکن است در سبک زندگی مردم در دوران پساکرونا به وجود بیاید؟ در این مطلب 5 پیش‌بینی د رمورد دوران پسا کرونا ارائه شده است.

کاهش ترافیک در مرکز شهرها

در شرایط کرونا بسیاری از کسب و کارها مجبور شدند نیروهای انسانی خود را تعدیل کرده یا از بقیه بخواهند به صورت دورکار و پاره وقت فعالیت کنند. ممکن است در دوران پساکرونا نیز مجددا همین روال ادامه داشته باشند. برخی کسب و کارها با تعداد نیروی انسانی کمتر و مجددا به صورت دورکار، فعالیت‌ها را پیش ببرند. در نتیجه انتظار می‌رود در دوران پسا کرونا حجم ترافیک در مراکز شهری کاهش پیدا کند.

احتمال دارد بعد از کرونا نیز مجددا رستوران‌ها و خرده فروشی‌ها مشتری کمتری داشته باشند. هرچند به نظر می‌رسد برنامه‌هایی مثل کنسرت‌ها و جشنواره‌ها رونق خوبی پیدا کنند و پیش‌بینی می‌شود با رفع محدودیت‌های کرونایی، بسیاری از شهروندان از حضور در چنین برنامه‌هایی استقبال کنند.

سرویس‌های آنلاین رونق بیشتری پیدا می‌کند

شرایط همه گیری کرونا باعث شد بسیاری از مشاغل به سمت دورکاری و ارائه خدمات از راه دور روی بیاورند. برخی مشاغل از رویکرد جدید استقبال کردند و به نظر می‌رسد در دوران پسا کرونا نیز با همین روال کار را پیش ببرند.

بسیاری از رستوران‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها در حال حاضر خدمات خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری ارائه می‌دهند و شهروندان بسیاری از این روال خرید رضایت دارند. پیش بینی می‌شود بسیاری از مشاغل همین روند را بعد از کرونا نیز ادامه بدهند.

در حال حاضر کارمندان بسیاری از شرکت‌ها برای دورکاری و ارائه خدمات آنلاین آموزش دیده‌اند و می‌توانند به خوبی مسایل مربوط به چنین شرایطی را مدیریت کنند. هرچند در دوران پسا کرونا برخی دیگر از مشاغل وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کنند. مراکز ورزشی، تفریحی کتابخانه‌ها و آرایشگاه‌ها احتمالا به روال قبلی باز می‌گردند. البته پیش بینی می‌شود برخی از این مشاغل به صورت سیار و بدون اختصاص دفتر ثابت به کار خود ادامه بدهند.

کرونا باعث شد بسیاری از این مشاغل دفاتر کاری خود را تعطیل کنند. شاید در دوران پساکرونا چنین کسب  و کارهایی به این نتیجه برسند که به جای تجهیز مجدد دفتر کار، به صورت سیار یا در دفاتر اشتراکی به کار خود ادامه بدهند.

تغییراتی در روند پروازهای هوایی رخ می‌دهد

در دوران کرونا حجم سفرهای هوایی به شدت کاهش یافت. آژانس‌های هوایی تدابیری برای مواجه با کرونا در نظر گرفتند. قبل از کرونا برخی اوقات مسافران مجبور بودند ساعت‌ها منتظر بمانند ولی در شرایط کرونا، بسیاری از فرآیندها تغییر کرد و اصلاح شد.

به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا نیز مسافران راحت‌تر از دوران قبل کرونا می‌توانند سفر کنند. شاید دیگر شاهد حجم زیاد مسافران در صف‌های ورود به هواپیما نباشیم.

تغییراتی در بازرسی امنیتی فرودگاه‌ها

نه تنها انتظار می‌رود بعد از کرونا شاهد صف‌های طولانی مسافر در فرودگاه‌ها نباشیم و احتمالا فرآیندهای کاری فرودگاه‌ها بهتر از قبل خواهد شد؛ بلکه تغییراتی در پروسه‌های بازرسی امنیتی نیز رخ می‌دهد.

کرونا باعث شد فرآیندهای جدیدی برای بازرسی امنیتی فرودگاه‌ها در نظر گرفته شود. انتظار می‌رود همین روندها در دوران پسا کرونا نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

به شهروندانی تمیزتر تبدیل می‌شویم

همه گیری کرونا باعث شد که مردم سراسر جهان به پاکیزگی توجه بیشتری نشان بدهند. بسیاری از دفاتر کاری، رستوران‌ها و مراکز ورزشی بهداشت را به شکلی که باید رعایت نمی‌کردند. دوران کرونا تغییراتی بنیادی در توجه شهروندان به پاکیزگی ایجاد کرد. به نظر می‌رسد در دوران پساکرونا نیز کماکان بیشتر مردم به تمیزی و پاکیزگی توجه نشان بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی