ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت بیت کوین
تکنولوژی

با عبور بیت‌کوین از ۳۷ هزار دلار ارزش بازار رمزارزها به یک تریلیون دلار رسید

با رشد خیره کننده ارزش بیت‌کوین در روزهای اخیر، ارزش بازار رمزارزها برای نخستین بار از یک تریلیون دلار عبور کرد. از عمر رمزارزها حدود یک دهه بیشتر نمی‌گذرد اما در چند سال به واسطه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

با رشد خیره کننده ارزش بیت‌کوین در روزهای اخیر، ارزش بازار رمزارزها برای نخستین بار از یک تریلیون دلار عبور کرد.

از عمر رمزارزها حدود یک دهه بیشتر نمی‌گذرد اما در چند سال به واسطه کارایی بالا به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند. ارزش این بازار تا سال گذشته از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر نمی‌رفت اما رشد قیمت بیت‌‌کوین در چند هفته اخیر باعث شده ارزش این بازار به حدی بی‌سابقه برسد.

قیمت بیت‌کوین که تا سال گذشته ۸ هزار دلار و تا ماه قبل زیر ۲۰ هزار دلار بود، ساعاتی قبل به ۳۷ هزار دلار رسید. با این حساب بیت‌کوین به عنوان سردمدار ارزهای دیجیتال حالا دو سوم از کل ارزش این بازار را شکل می‌دهد. در رده‌های بعدی نیز اتر با ۱۴ درصد قرار دارد که آن هم رشدی ۶۲ درصدی را تجربه کرده است. این روند رو به رشد باعث شده ارزش کل این بازار به یک تریلیون دلار برسد.

به باور تحلیلگران دلایل رشد قیمت بیت‌کوین شامل گسترش معاملات سوداگرانه خرد، روی آوردن موسسات سرمایه‌گذاری و افراد ثروتمند به خرید بیت‌کوین، پذیرش آن توسط سیستم‌های مالی عمده دنیا از جمله پی‌پل است و ممنوعیت تراکنش با اپ‌های محبوب چینی در آمریکا نیز می‌تواند به تداوم این روند کمک کند.

هرچند برخی موسسات نظیر «جی‌پی ‌مورگان» با توجه به محدودیت ۲۱ میلیون واحدی این ارز دیجیتال قیمت ۱۴۶ هزار دلار را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند اما در مقابل برخی دیگر از کارشناسان درباره رشد حبابی آن هشدار داده و از احتمال تکرار روند سال ۲۰۱۷ و سقوط بیت‌کوین گفته‌اند. یکی از نشانه‌های احتمال سقوط قیمت این رمزارز افزایش تعداد اکانت‌های فعال است که از احتمال تصمیم برخی سرمایه‌گذاران برای فروش بیت‌کوین‌های خود خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی