ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از تلویزیون‌های جدید Neo QLED و MicoLED رونمایی کرد

سامسونگ در رویداد آنلاین «First Look » در آستانه نمایشگاه CES 2021، از نسل جدید تلویزیون‌های Neo QLED و MicoLED رونمایی کرد و مدل‌های جدید تلویزیون‌های Lifestyle را معرفی کرد. تلویزیون‌های نسل جدید Neo QLED کره‌ای‌ها در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

سامسونگ در رویداد آنلاین «First Look » در آستانه نمایشگاه CES 2021، از نسل جدید تلویزیون‌های Neo QLED و MicoLED رونمایی کرد و مدل‌های جدید تلویزیون‌های Lifestyle را معرفی کرد.

تلویزیون‌های نسل جدید Neo QLED کره‌ای‌ها در دو مدل 8K و 4K با نام‌های QN900A و QN90A از فناوری نور پس زمینه و فناوری پردازش تصویر جدید بهره می‌برند. تلویزیون‌های Neo QLED از فناوری نور پس زمینه Mini LED استفاده می‌کنند. در این فناوری LED‌های بسیار کوچکتری در پشت نمایشگر قرار داده می‌شود که می‌تواند نور را در سطحی بسیار کوچکتر متمرکز کند. در نتیجه این فناوری به بهبود کنتراست تصویر کمک می‌کند.

تلویزیون‌های جدید Neo QLED همچنین دارای پردازشگر تصویر جدیدی به نام Neo Quantum Processor هستند که از 16 مدل شبکه عصبی آموزش دیده هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای افزایش رزولوشن پنل استفاده می‌کند.

این تلویزیون‌های جدید همچنین دارای ویژگی‌های دیگری مانند حاشیه‌های باریک تر،  سیستم مدیریت کابل بهتر، سیستم صوتی جدید با قابلیت ردیابی اشیا هستند. از دیگر ویژگی های جدید می توان به قابلیتی به نام Samsung Health به قابلیت Smart Trainer به عنوان مربی شخصی، حالت‌های بازی 21:9 و 32:9، یکپارچه سازی AMD FreeSync  پریمیوم، گوگل Duo و آفیس  365 اشاره کرد.

Samsung Health می‌تواند خانه را به سالن ورزشی تبدیل کند و ویژگی جدید Smart Trainer دقیقا مانند مربی شخصی ورزشی فعالیت‌های کاربر را به صورت بلادرنگ تجزیه و تحلیل می‌کند. حین تمرینات ورزشی و همچنین بعد از اتمام کار، Smart Trainer به کاربر فیدبک می‌دهد و کمک می‌کند تا تمرینات ورزشی را به درستی انجام بدهد.

سامسونگ همچنین از رونمایی دو مدل جدید تلویزیون با فناوری microLED با نمایشگر  110 و 99 اینچی خبر داد که با پلتفرم Smart TV هوشمند سامسونگ در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. هر دو مدل تلویزیون جدید کره‌ای‌ها از نمایشگری با رزولوشن 4K و صدای 5.1 کاناله بهره می‌برند.

در فناوری نمایشگرهای microLED، پیکسل‌ها با گذشت زمان دچار مشکل نمی‌شوند ولی مساله مهم این است که این نمایشگرها قیمت بسیار بالایی دارند. این نخستین باری است که سامسونگ تلویزیون‌های  microLED را به مصرف کنندگان عرضه می‌کند.

در کنار این دو نسل جدید، سامسونگ همچنین مدل‌های به روز شده تلویزیون‌های Lifestyle را نیز معرفی کرد. تلویزیون‌های جدید نسبت به نسل قبلی از قابی با طراحی بسیار باریک‌تر برخوردار هستند. قاب مدل‌های جدید در پنج رنگ و دو سبک طراحی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

سامسونگ استراتژی‌های جدیدی را در عرضه محصولات سبز نیز دنبال می‌کند. کره‌ای‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی، محصولات جدید خود را در بسته‌بندی‌هایی از جنس مواد پایدار به بازار عرضه می‌کنند. سامسونگ ریموت کنترل  جدیدی را معرفی کرده که با انرژی خورشیدی کار می‌کند و می‌تواند از روشنایی داخلی یا خارجی یا از طریق USB شارژ شود. همچنین این ریموت کنترل خورشیدی از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی