ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار متخصصان درباره عدم اثربخشی داروهای مبتنی بر پادتن روی گونه جدید کرونا

رییس سابق «سازمان غذا و داروی آمریکا» درباره وجود شواهدی مبنی بر احتمال عدم کارایی داروهای آنتی‌بادی روی گونه جدید کرونا  هشدار داده است. دکتر «اسکات گاتلیب»، رییس پیشین FDA آمریکا در گفتگو با CNBC اعلام کرد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

رییس سابق «سازمان غذا و داروی آمریکا» درباره وجود شواهدی مبنی بر احتمال عدم کارایی داروهای آنتی‌بادی روی گونه جدید کرونا  هشدار داده است.

دکتر «اسکات گاتلیب»، رییس پیشین FDA آمریکا در گفتگو با CNBC اعلام کرد که شواهد اولیه از بررسی‌های آزمایشگاه «بلوم لب» در واشنگتن نشان می‌دهد که گونه جدید کرونا موسوم به «B.1.351» یا «501Y.V2» تا حدی توانایی فرار از آنتی‌بادی‌هایی که با ویروس مقابله می‌کنند را دارد. به عبارت دیگر داروهایی که بر پایه پادتن‌هایی گرفته شده از مبتلایان سابق کرونا تولید شده‌اند، احتمالا روی گونه جدید اثر بخشی ندارند.

B.1.351 که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی یافت شد، ناشی از جهشی در ویروس کرونا است که باعث شده از قدرت سرایت بسیار بیشتری برخوردار باشد. گونه دیگری موسوم به B.1.1.7 که در بریتانیا شناسایی شد نیز از سرعت انتقال بالاتری برخوردار است اما خوشبختانه شواهدی مبنی بر افزایش کشندگی آن مشاهده نشده است.

coronavirus,3d render

جهش در ویروس‌ها امری رایج است اما آنچه که باعث نگرانی متخصصان شده این است که جدای از سرعت شیوع بیشتر گونه‌های جدید  ممکن است در برابر واکسن‌های فایزر، آکسفورد و مدرنا نیز مقاوم باشد. هرچند از نظر متخصصان واکسن‌ها شانس بالایی برای ایجاد مقاومت در برابر گونه یافت شده در انگلیس دارند اما مورد آفریقای جنوبی که چندین جهش را در شاخک پروتئین اسپایک تجربه کرده، آنها را نگران کرده است.

پیش از این«مت هنکاک»، وزیر بهداشت بریتانیا هشدار داده بود که گونه آفریقایی از نمونه انگلیسی دردسازتر است و این احتمال وجود دارد که واکسن کرونا روی آن تاثیری نداشته باشد. عدم انجام بررسی‌های دقیق روی گونه جدید و کمبود نمونه‌های آن، یافتن پاسخ قطعی برای این مساله را مشکل کرده اما محققان زیادی در اروپا، آمریکا و آفریقای جنوبی دنبال یافتن پاسخ برای آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    یک بار میگن اونهایی که قبلا کرونا گرفتن دیگه مدل انگلیسیش نمیگیرن چون بدنشون پادتن داره، یک بار میگند واکسن مبتنی بر پادتن اثر نداره، بگو میخوام واکسن های یک شرکت خاص فروش بره دیگه، چرا میپیچونی

  • آریا
    آریا | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    لعنت به چین
    #ویروس_چینی

مطالب پیشنهادی