ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش 5 درصدی تعرفه جرایم رانندگی در سال 1400

براساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در سال آینده شاهد افزایش تعرفه جرایم رانندگی خواهیم بود. گفتنی است که میزان افزایش تعرفه جرایم رانندگی که قرار بود به روال سال های گذشته، 2 درصد ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

براساس گفته‌های سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در سال آینده شاهد افزایش تعرفه جرایم رانندگی خواهیم بود. گفتنی است که میزان افزایش تعرفه جرایم رانندگی که قرار بود به روال سال های گذشته، 2 درصد باشد در سال آینده با یک جهش به ۵ درصد خواهد رسید.

درآمد حاصل از افزایش تعرفه جرایم رانندگی به منظور هزینه‌های معلولان شدید، خیلی شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس انتظار می‌رود که به زودی جدول جرایم رانندگی با عنوان و کد جرایم و همچنین مبلغ نهایی جریمه انتشار یابد. مبالغی که در سال آینده در برگه‌های جرایم رانندگی اعمال خواهند شد.

تعرفه جرایم رانندگی

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در صورت تصویب در جلسه علنی مجلس و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد. با متخلفین این قوانین مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

پیش از این قرار بود که در بودجه سال ۹۹ جرایم رانندگی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یابد اما در نهایت براساس مصوبات مجلس تفاوت چندانی بین نرح جریمه‌های سال ۹۸ و ۹۹ دیده نشد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با افزایش تعرفه شاهد کاهش میزان تصادفات رانندگی در سال آینده باشیم. این دو مؤلفه همواره ارتباط موثری با یکدیگر داشته و تاثیر عکس بر روی یکدیگر می‌گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    تو ایران چیزی به نام جریمه وجود نداره، اگه ده برابر بشه جریمه تصادفات رانندگی صفر میشه

مطالب پیشنهادی