ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هیوندای مذاکره با اپل برای تولید خودرو را تایید کرد

 هیوندای از مذاکرات پشت پرده اپل با خودروسازهای بزرگ دنیا برای پیشبرد پروژه خودرو برقی خبر داده که یکی از آنها نیز این شرکت کره‌ای است. در پی انتشار این خبر ارزش سهام هیوندای با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

 هیوندای از مذاکرات پشت پرده اپل با خودروسازهای بزرگ دنیا برای پیشبرد پروژه خودرو برقی خبر داده که یکی از آنها نیز این شرکت کره‌ای است. در پی انتشار این خبر ارزش سهام هیوندای با رشد ۲۳ درصدی همراه شد.

از مدت‌‌ها قبل شایعات بسیاری در مورد «پروژه تایتان» اپل برای تولید خودرویی هوشمند به گوش می‌رسید اما مدتی است خبرهای آن به حد بی‌سابقه‌ای رسیده که از وارد شدن این پروژه به فاز اصلی حکایت دارد. مدتی قبل خبرگزاری رویترز مدعی شد اپل تا سال ۲۰۲۴ خودروی برقی با سیستم خودران و فناوری پیشرفته باتری را تولید می‌کند و حالا یکی از نمایندگان شرکت هیوندای در گفتگو با سایت CNBC پروژه خودروسازی اپل را تایید کرده:

«اپل سرگرم مذاکره با تعدادی از خودروسازهای بین‌المللی است که شامل هیوندای هم می‌شود. از آنجا که این مذاکرات در مراحل اولیه است هنوز درباره آن تصمیمی اتخاذ نشده است.»

خودروی الکتریکی اپل احتمالا سال آینده میلادی از راه می‌رسد

این خبر در حالی منتشر شده که چندی قبل رسانه‌ کره‌ای «اکونومیک دیلی» نیز از پیشنهاد اپل به هیوندای برای همکاری و بررسی آن از سوی شرکت خودروساز خبر داده بود. بر اساس این گزارش پیشنهاد اپل تولید خودروی الکتریکی و باتری را در برگرفته و به عرضه محصول نهایی در سال ۲۰۲۷ منجر می‌شود.

اپل از اظهار نظر در این باره خودداری کرد چرا که این شرکت اساسا علاقه‌ای به صحبت درباره پروژه‌های خود تا زمانی عرضه آن ندارد. از طرف دیگر هیوندای هم در بیانیه‌ای جداگانه بدون رد خبر اصلی تنها نام اپل را حذف و اعلام کرد که پیشنهادهایی را از سوی شرکت‌های مختلف برای توسعه خودروی خودران دریافت کرده اما هنوز درباره آنها تصمیمی نگرفته است. به محض انتشار این خبر سهام هیوندای با جهش قابل توجه ۲۳ درصدی همراه شد چرا که همکاری با اپل می‌تواند سود سرشاری را عاید آنها کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی