ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مازوت
تکنولوژی

مازوت بر شیوع کرونا و آلودگی هوای تهران چه تأثیری دارد؟

این روزها طرح ترافیک همچنان برقرار است، کارمندان بسیاری از شرکت‌ها به دورکاری مشغولند، از ساعت ۹ شب تا چهار صبح منع رفت و آمد وجود دارد و با توجه به وضعیت ویروس کووید-۱۹ خانواده‌ها ...

محمد امین بهتوئی
نوشته شده توسط محمد امین بهتوئی | ۱۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

این روزها طرح ترافیک همچنان برقرار است، کارمندان بسیاری از شرکت‌ها به دورکاری مشغولند، از ساعت ۹ شب تا چهار صبح منع رفت و آمد وجود دارد و با توجه به وضعیت ویروس کووید-۱۹ خانواده‌ها کمتر از گذشته در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند. با این تفاسیر انتظار داریم تا آسمان تهران و سایر شهرهایی مانند کرج و اصفهان در پاک‌ترین حالت ممکن باشد. به نظر می‌رسد آلودگی هوای این روزها بخاطر  سوزاندن مازوت در نیرگاه‌های اطراف تهران است. آلودگی هوای ناشی از سوختن مازوت فوق‌العاده خطرناک است. چند روزی می‌شود که این مسئله حسابی در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرده و درنهایت وزیر نفت یعنی بیژن زنگنه این مسئله را تایید کرد. اما مازوت چیست و چه تاثیری بر شیوع کرونا دارد و چرا باعث آلودگی هوای تهران شده؟

تماشای ویدیو از یوتیوب: 

بیژن زنگنه؛ وزیر نفت تایید کرد که سوختن مازوت در نیروگاه‌ها موجب شده تا هوا در آلوده‌ترین حالت خود قرار گیرد. درواقع این آلودگی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، قرمزی چشم و افزایش احتمال بروز بیماری‌های قلبی و تنفسی شود. از طرفی باران‌های اسیدی را می‌توان دیگر پیامد این نوع آلودگی دانست. باران‌هایی که موجب حل شدن فلزات سنگین و ضعیف شدن ریشه‌های درختان و گیاهان می‌شوند. اما تمام این معضلات برای زمانی است که ما درگیر کرونا نباشیم. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد آلودگی هوا شدیدا روی شیوع ویروس کرونا موثر است. درواقع شهرهایی که از نظر آلودگی هوا مشکلی ندارند کمترین میزان مرگ و میر و شیوع ویروس کرونا را داشته‌اند.

آلودگی هوا نقش یک وسیله نقلیه برای ویروس‌ها را ایفا می‌کند و به این خاطر روی شیوع کرونا موثر است. محقق‌ها اعلام کرده‌اند که یکی از راه حل‌های کمتر کردن مرگ و میر ناشی از کرونا برطرف کردن آلودگی هواست. مشکلی که با وضعیت حال حاضر شهرهایی مانند تهران، کرج و اصفهان به نظر نمی‌رسد چندان عملی شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص مازوت و تاثیر آن بر شیوع کرونا و آلودگی هوای تهران ویدیو را تا انتها تماشا کنید. نظرات و پیشنهاداتتان را حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Arta
    Arta | ۱۹ دی ۱۳۹۹

    خدا لعنت کنه رهبر بی عرضه این کشور رو

    • mos99
      mos99 | ۱۹ دی ۱۳۹۹

      به شما باشه گرفتگی چاه دستشویی خونه هم گردن رهبر!هر کسی مسئولیت خودش داره !الان هم مشکل برق و بخصوص قطعی های تابستان بخاطر معاهده‌نامه پاریس و تعطیل کردن نیروگاه های گازی و عدم توسعه تولید برق تو این چند سال بوده بفرما برو تحقیق کن خر کسی بگیر که واقعا باید پاسخگو این مشکل باشه

مطالب پیشنهادی