ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار به اتهامات جزایی سوانح ۷۳۷ مکس پایان می‌دهد

بوئینگ در توافق با وزارت دادگستری آمریکا با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار غرامت برای سوانح مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس موافقت کرد و پیگرد قانونی را به تعویق انداخت. بوئینگ به یک فقره دسیسه برای فریب ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

بوئینگ در توافق با وزارت دادگستری آمریکا با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار غرامت برای سوانح مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس موافقت کرد و پیگرد قانونی را به تعویق انداخت.

بوئینگ به یک فقره دسیسه برای فریب دادن دولت آمریکا متهم شده بود اما حالا با موافقت کردن با پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار پیگرد قانونی را به تعویق انداخته است. این هواپیماساز به طور دقیق‌تر به گمراه کردن گروه ارزیابی هواپیمای اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA AEG) در رابطه با پرونده ارزیابی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متهم شده است.

شرکت مورد بحث در توافق با دادگاه باید ۲.۵ میلیارد دلار بپردازد که شامل ۲۴۳.۶ میلیون دلار جریمه و ۱.۷۷ میلیارد دلار غرامت به ایرلاین ‌های مشتری بوئینگ به خاطر زمینگیر شدن این هواپیما به مدت بیش از یک سال برای انجام تحقیقات درباره سوانح می‌شود. این شرکت همچنین باید ۵۰۰ میلیون دلار به خانواده‌ها، بازماندگان و یا وابستگان حقوقی قربانیان پرواز شماره ۶۱۰ خطوط هوایی Lion Air و پرواز شماره ۳۰۲ خطوط هواپیمایی اتیوپی بپردازد.

پرواز شماره ۶۱۰ خطوط هوایی Lion Air در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ مدت کوتاهی پس از برخاستن از روی باند فرودگاه در نزدیکی اندونزی سقوط کرد و پرواز شماره ۳۰۲ خطوط هواپیمایی اتیوپی در تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۱۹ در نزدیکی اتیوپی سانحه داد. اداره FAA AEG در هر دو سانحه نقش سیستم MCAS را در سقوط هواپیماها محتمل دانست.

بوئینگ اعتراف کرد که اداره هوانوردی فدرال را درباره سیستم MCAS گمراه کرده است. آنطور که در ادامه گزارش آمده، نوامبر ۲۰۱۶ دو خلبان فنی بوئینگ ۷۳۷ مکس متوجه تغییراتی مهم در سیستم MCAS شده بودند، اما بوئینگ تصمیم گرفت این اطلاعات را حین پروسه ارزیابی امنیتی هواپیما در اختیار FAA AEG قرار ندهد. در نتیجه این اداره در گزارش خود اشاره‌ای به تغییرات MCAS نکرد و کتابچه راهنمای هواپیما و مطالب آموزشی آن به شکل ناقص منتشر شد.

«پیتر دی‌فازیو» (Peter DeFazio)، رییس کمیته زیرساخت و حمل‌ونقل مجلس نمایندگان آمریکا و ناظر پرونده بررسی سوانح بوئینگ ۷۳۷ مکس از رای دادگاه ناراضی بود و گفت: «این توافق یک سیلی و بی‌احترامی به ۳۴۶ قربانی است که به خاطر حریص بودن یک شرکت جان خود را از دست دادند. نه تنها این غرامت درصد بسیار ناچیزی از درآمد سالانه بوئینگ است، بلکه در توافق نیز بوئینگ واقعاً از لحاظ اتهامات جزایی مسئولیتی نپذیرفته است.»

بوئینگ علاوه بر پرداخت ۲.۵ میلیارد دلار، باید با‌ بخش کلاهبرداری اداره هوانوردی فدرال برای بررسی‌های فعلی و بیشتر در آینده همکاری کند. این شرکت موظف است هرگونه سند در رابطه با گمراه‌سازی توسط کارکنان یا مأموران خود را ارائه کرده و به طور سالانه به اداره یاد شده گزارش عملکرد بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۰ دی ۱۳۹۹

    مملکتی که فقط پول رو میشناسه بهتر از اینم نمیشه ،،، قوانین در آمریکا کلا بی معنیه فقط پول حرف میزنه متاسفانه مملکت کاپیتولاسیون یعنی همین

    • Rayanlap
      Rayanlap | ۵ بهمن ۱۳۹۹

      عه دقیقا مثل ایران،حالا اونور رو نمی دونم.

مطالب پیشنهادی