ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

غول جستجوی اینترنتی «بایدو» با همکاری جیلی خودروهای برقی می‌سازد

خودروهای برقی در ماه‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و حتی مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک را ثروتمندترین فرد جهان کرده‌اند. حالا غول جستجوی اینترنتی چین یعنی «بایدو» می‌خواهد وارد این بخش از بازار شود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

خودروهای برقی در ماه‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند و حتی مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک را ثروتمندترین فرد جهان کرده‌اند. حالا غول جستجوی اینترنتی چین یعنی «بایدو» می‌خواهد وارد این بخش از بازار شود و به کمک بزرگترین خودروساز خصوصی این کشور، «جیلی» شروع به تولید خودروهای برقی کند.

شرکت‌های چینی زیادی در سال‌های اخیر روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و طبق گزارش جدید رویترز، بایدو می‌خواهد یک کمپانی جدید برای تولید خودروهای برقی هوشمند راه‌اندازی کند که در کارخانه‌های متعلق به جیلی تولید می‌شوند.

تولید خودروهای برقی جاه‌طلبی بایدو برای ورود به بازار حمل و نقل را نشان می‌دهد. این غول جستجوی اینترنتی مدت‌هاست که روی فناوری خودران کار می‌کند و شرکتی پیشرو در زمینه وسایل نقلیه خودران محسوب می‌شود.

ظاهرا بایدو برای تولید خودروهای برقی یک سرمایه‌گذاری مشترک با جیلی انجام می‌دهد و یک کمپانی جدید تاسیس می‌کند. پس از راه‌اندازی این شرکت، بایدو روی توسعه نرم افزار کار می‌کند و جیلی هم روی سخت افزار تمرکز خواهد کرد. این کمپانی‌ها در حال مذاکره برای استفاده از پلتفرم جیلی هستند، اما در کمپانی جدید بایدو سهم بیشتری خواهد داشت و مسیر آن را مشخص می‌کند.

دولت چین در سال‌های گذشته روی توسعه فناوری‌های سبز توسط بزرگترین کمپانی‌های خود تمرکز کرده تا بتواند با مشکلات زیست محیطی مقابله کند. چین از سال ۲۰۱۷ به ممنوعیت خودروهای بنزینی در این کشور اشاره کرده و برای خودروهای پاک، کمک مالی درنظر گرفته که همین موضوع باعث رشد چشمگیر استارتاپ‌های فعال در حوزه خودروهای برقی شده است.

بایدو

بزرگترین کمپانی‌های فناوری چین در این مدت در حال بررسی وضعیت بازار برای پیدا کردن بهترین راه برای ورود به آن بودند. برای مثال «علی‌بابا» در استارتاپ «XPeng» سرمایه‌گذاری کرد. تنسنت از یکی از اولین استارتاپ‌های خودروهای برقی در چین یعنی «Nio» پشتیبانی مالی کرد که البته اکنون بزرگترین استارتاپ محسوب می‌شود.

از گذشته نه چندان دور شرکت‌های چینی پا را از این فراتر گذاشته‌اند و برای مثال علی‌بابا با «سایک» سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده و «Didi Chuxing» هم در حال همکاری با کمپانی «بی‌وای‌دی» برای ساخت خودروهای الکتریکی است. حالا بایدو می‌خواهد شروع به همکاری با جیلی کند تا صنعت خودروهای برقی در چین یک قدم رو به جلو بردارد.

جیلی خود برنامه‌های بزرگی برای صنعت خودرو دارد. این کمپانی چینی مالک ولوو است و همچنین با کمپانی مادر مرسدس بنز یعنی دایملر همکاری می‌کند. علاوه بر خودرو، این کمپانی در زمینه‌های دیگر مانند پهپادها هم مشغول به فعالیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی