ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دونالد ترامپ
تکنولوژی

دونالد ترامپ از احتمال ساخت یک شبکه اجتماعی جدید در آینده نزدیک خبر داد

توییتر حساب شخصی دونالد ترامپ را بطور کامل و دائمی مسدود کرده و همچنین برای کار با حساب‌های رسمی دولت هم محدودیت درنظر گرفته. ترامپ اما ظاهرا قصد عقب‌نشینی ندارد چرا که در آخرین توییت‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

توییتر حساب شخصی دونالد ترامپ را بطور کامل و دائمی مسدود کرده و همچنین برای کار با حساب‌های رسمی دولت هم محدودیت درنظر گرفته. ترامپ اما ظاهرا قصد عقب‌نشینی ندارد چرا که در آخرین توییت‌های خود با حساب رسمی رئیس جمهوری آمریکا که البته هم اکنون پاک شده‌اند، به احتمال ساخت یک شبکه اجتماعی جدید اشاره کرده بود.

توییتر بخاطر سیاست‌های خود زمانی که یک حساب مسدود شود، به کاربر اجازه نمی‌دهد از حساب دیگری برای دور زدن این مسدودیت استفاده کند. با این حال ترامپ پس از مسدودیت حساب شخصی خود به سراغ حساب‌های دیگری رفت که توییتر یکی از آن‌ها را مسدود کرد، اما بجای مسدودیت‌ حساب‌های متعلق به دولت آمریکا، تصمیم به ایجاد محدودیت در استفاده از آن‌ها گرفت.

نتیجه چنین تصمیمی، حذف توییت‌های دونالد ترامپ با حساب «POTUS@» از این شبکه اجتماعی بود، توییت‌هایی که در آن رئیس جمهور آمریکا از احتمال ساخت یک شبکه اجتماعی جدید خبر داده بود. ترامپ توییت‌های خود را با متن زیر شروع کرده بود:

«همانطور که مدت‌هاست می‌گویم، توییتر برای جلوگیری از آزادی بیان اقدامات خود را افزایش می‌دهد و امشب، کارمندان توییتر برای حذف حساب من از پلتفرم خود، با دموکرات‌ها و چپ رادیکال هماهنگ شده‌اند تا من و شما، ۷۵ میلیون میهن‌پرستی که به من رای داده‌اند را ساکت کنند.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه توییت‌های خود به ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات اشاره کرده بود:

«توییتر شاید یک شرکت خصوصی باشد، اما بدون ماده ۲۳۰ دولت نمی‌تواند برای مدت زمان زیادی دوام بیاورد. من چنین آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنم.»

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ در نهایت به احتمال ساخت یک پلتفرم جدید و همچنین مذاکره با سایت‌های مختلف خبر داده بود:

«ما در حال مذاکره با سایت‌های مختلف هستیم و به زودی یک خبر مهم را اعمال می‌کنیم. ما در حال بررسی احتمال ساخت پلتفرم خود در آینده نزدیک هستیم. ما ساکت نخواهیم شد. توییتر محلی برای آزادی بیان نیست. توییتر پلتفرمی برای ترویج و تبلیغ چپ رادیکال است، جایی که شرورترین افراد جهان در آن اجازه دارند آزادانه صحبت می‌کنند.»

این اولین باری نیست که ترامپ به ماده ۲۳۰ اشاره می‌کند و از زمانی که توییتر چندین ماه پیش برای اولین بار به توییت رئیس جمهور آمریکا برچسب راستی‌آزمایی زد، شاهد چنین موضع‌گیری از سوی ترامپ بوده‌ایم.

با توجه به اینکه گوگل شبکه اجتماعی جایگزین توییتر به نام «پارلر» را برای جلوگیری از انتشار مطالب خشونت‌آمیز توسط طرفداران ترامپ از پلی استور حذف کرده و همچنین اپل از احتمال چنین کاری خبر داده، شاید ساخت و راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی جدید از سوی رئیس جمهور کنونی آمریکا چندان دور از انتظار نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۲۰ دی ۱۳۹۹

    ترامپ اگه گفته، پس انجامش میده، همه میدونیم ترامپ مرد عمل هست و این رو ثابت کرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی