ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخنگوی صنعت برق مدعی شد: ماینرها روزانه ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز مصرف می‌کنند

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است اعلام کرده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط ماینرهای ارزهای مجازی مصرف ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف غیرمجاز برق توسط استخراج‌کنندگان ارزهای مجازی از عوامل افزایش مصرف برق در کشور است اعلام کرده بیش از ۳۰۰ مگاوات برق غیر مجاز توسط ماینرهای ارزهای مجازی مصرف می‌شود.

«مصطفی رجبی مشهدی» در گفتگو با ایرنا اعلام کرده که بالارفتن نرخ بیت‌کوین طی روزهای اخیر باعث افزایش فعالیت استخراج کنندگان شده است: «ارزانی نرخ برق در کشورمان نیز عامل دیگری در افزایش علاقمندان به استخراج رمز ارزها شده است.»

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ضمن رد برخی ادعاها مبنی بر اینکه ۵۰۰ مگاوات برق به طور روزانه توسط ماینرها مصرف می‌شود اعلام کرد که میزان صحیح این رقم کمی بیش از ۳۰۰ مگاوات است. او این موضوع را یکی از عوامل افزایش مصرف برق این روزهای کشور برشمرد. سخنگوی صنعت برق از تلاش برای برخورد با این مصرف کنندگان غیرمجاز برق خبر داد و گفت: «در صورت شناسایی، این افراد به مقام های قضایی معرفی می شوند.»

رجبی مشهدی با تاکید بر این نکته که سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزهای قانونی در کشور و سایر مراکز استخراجی است اذعان داشت با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد شد: «در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارت‌های وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.»

به گفته سخنگوی صنعت برق تاکنون ۲۴ مرکز استخراج رمزارز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت گرفته‌اند: «تاکنون یک‌هزار و ۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت نزدیک به ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی،  کشف شده است.»

گفتنی‌است در روزهای گذشته وزارت صمت اعلام کرد که تمامی فعالان حوزه ماینینگ می‌توانند دستگاه‌های ماینر خود را به صورت قانونی در سامانه‌ای مختص به این کار ثبت کنند تا فعالیت‌شان به طور قانونی باشد. این فرصت تا ۴ بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و برای اطلاع از جزییات بیشتر می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • فراز
    فراز | ۲۰ دی ۱۳۹۹

    اگه شما راست میگی برو جلوی مزارع ماینینگ بسیار عظیم متعلق به نهادهای معلوم الحال رو بگیر که براشون در کنارش یه پست فشار قوی برق! هم کار گذاشتن با هزینه پرداختی صفر! چون کسی جرات من نداره اسمشون رو بیاره چه برسه بخواد کنتور نصب کنه براشون، همه چی رو گردن مردم نندازین ، آلودگی هوا شد گفتین تقصیر خودروهای سواری کلی جریمه برا مردم وضع کردین الان معلوم شده همش بخاطر سوخت مازوت بوده و هست، مصرف برق میشه میچسبین به ماینینگ ملت، بسه بابا بخدا مرد اون زمانی که میرفتین بالا منبر هر راست و دروغی رو میدادین به خورد مردم کسی هم چیزی حالیش نبود، دیگه مردم آگاه شدن لطفاً درحد بضاعت فکری خودتون سعی کنید اینو درک کنید

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۰ دی ۱۳۹۹

    ظرفیت تولید برق ایران نزدیک به ۸۰ هزار مگاواته و حتی با کم کردن هدر رفت بازهم این ۳۰۰ تا عین شوخی میمونه و خود جناب مسعول بهتر از من و شما میدونه. اگر بخوام تیتر رو درست کنم اینجوری میشه «مصرف ماینرهای مردمی ۳۰۰ مگاواته و ماینرهای وابسته به قدرت و اسلحه هم نزدیک به ۱۰هزار مگاوات مصرفشونه که ما کاری نمیتونیم بکنیم»

مطالب پیشنهادی