ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم جدید دولت آمریکا هویت ۹۶ درصد از افراد ماسک زده را شناسایی می‌کند

وزارت امنیت میهن ایالات متحده اعلام کرد سیستم تشخیص چهره جدید این وزارتخانه می‌تواند هویت مسافران ماسک زده را در ۹۶ درصد از موارد تشخیص دهد. پس از شیوع ویروس کرونا و رواج استفاده از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

وزارت امنیت میهن ایالات متحده اعلام کرد سیستم تشخیص چهره جدید این وزارتخانه می‌تواند هویت مسافران ماسک زده را در ۹۶ درصد از موارد تشخیص دهد.

پس از شیوع ویروس کرونا و رواج استفاده از ماسک مشخص شد که سیستم‌های تشخیص چهره کنونی دیگر مثل گذشته توانایی تشخیص هویت افراد ماسک زده را ندارند. اما حالا وزارت امنیت میهن ایالات متحده (DHS) سیستم جدیدی موسوم به West توسعه داده که هویت مسافران ورودی و خروجی را در ۹۶ درصد از موارد به درستی تشخیص می‌دهد.

سیستم‌های تشخیص چهره با قابلیت تشخیص هویت افراد ماسک زده نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی و به وجود آورده اند. با این حال وزارت امنیت میهن اعلام می‌کند که این سیستم امنیت عمومی آمریکا را ارتقا خواهد داد چرا که می‌تواند بدون وادار کردن مسافران به برداشتن ماسک از روی صورت هویت آنها را تشخیص دهد.

«Arun Vemury»، مدیر مرکز فناوری هویت و بیومتریک‌ بخش فناوری و دانش وزارت امنیت میهن آمریکا می‌گوید: «این سیستم می‌تواند ریسک [ابتلا به کرونا] را برای بسیاری از مسافران و همچنین پرسنل فرودگاه‌ها کاهش دهد، چرا که دیگر نیازی به تقاضا کردن از مسافران برای برداشتن ماسک نیست.»

سیستم‌های تشخیص هویتی که پیش از شیوع کرونا توسعه داده شده‌اند، تنها قادر به تشخیص هویت ۵۰ تا ۸۰ درصد افراد ماسک زده هستند. آنطور که در ادامه گزارش آمده، وزارتخانه یاد شده باید سیستم‌های تشخیص هویت خود را مطابق قانون بروزرسانی کند، چون سیستم‌های فعلی که از اثرانگشت استفاده می‌کنند غیربهداشتی بوده و بکارگیری سیستم اسکن قرنیه نیز مشکل توصیف شده است.

فناوری تشخیص چهره انتقادات برخی گروه‌ها از جمله Black Lives Matter را به دلیل تبعیض قائل شدن علیه سیاه‌پوستان برانگیخته است. دسامبر سال گذشته میلادی فردی سیاه پوست در آمریکا از پلیس نیوجرسی به خاطر اشتباه گرفتن او با یک سارق شکایت کرد. ماه ژوئن نیز فرد سیاه پوست دیگری در دیترویت به خاطر خطای سیستم تشخیص هویت به مدت ۳۰ ساعت در بازداشتگاه به سر برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی