ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه مجوز تردد بین‎ شهری بگیریم؟

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند. نحوه دریافت این مجوز توسط ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

افرادی که قصد دارند با خودرو شخصی به شهرهای وضعیت نارنجی و قرمز وارد شوند و از این شهرها نیز خارج شوند، نیاز به دریافت مجوز تردد بین شهری دارند. نحوه دریافت این مجوز توسط سامانه‌ اینترنتی مشخص شده و فرایند این درخواست نهایتا چند ساعت زمان می‌برد. فرماندار تهران از مردم خواسته تا درخواست‌های ضروری‌شان را در این سامانه ثبت کنند و اعلام کرده طی همین چند روز اخیر، حدود ۶۰ درصد درخواست‎ها تاکنون غیرضروری بوده است.

«عیسی فرهادی» در گفتگو با صدا و سیما با اعلام اینکه تقریبا ۶۰ درصد ثبت درخواست‌های مجوز بین ‌شهری مردود اعلام شده چرا که «غیرضروری» بودند گفته که «اولویت صدور مجوز برای موارد پزشکی، قضایی، کشاورزی و اقتصادی است. حدود ۶۰ درصد درخواست‎ها تاکنون غیرضروری بوده است. درخواست‌ها هم به استان‌های شمالی بیش از حد تصور بود.»

زمان مراجعه به سایت دریافت تردد شهری برای درخواست مجوز و بارگذاری مدارک بین  ساعت ۱۴ تا ۱۸ است و از ساعت ۱۸ تا ۲۴ نتیجه به کاربران اعلام می‎شود. کارشناسان فرمانداری تهران نسبت به بررسی پرونده متقاضیان دریافت مجوز تردد بین شهری اقدام و نسبت به تایید یا عدم تایید درخواست اقدام می کنند.

درخواست مجوز تردد بین شهری بایستی مبتنی بر مستنداتی باشد که متقاضی در سامانه بارگذاری می کند. فرماندار تهران دلیل انتخاب این ساعت را ترافیک صبحگاهی اینترنت اعلام کرده که احتمالا صحبت او به مساله آموزش آنلاین در کشور برگردد.

خاطرنشان می‌شود ورود به این سایت و ثبت درخواست با فیلترشکن امکان پذیر نیست. در وهله اول نیز باید کد کاربری دریافت کنید که برای اینکار باید به بخش ثبت نام (واقع در این لینک) مراجعه کرد. این سرویس موقتا برای شهروندان تهرانی طراحی شده و حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها حکایت از این دارد که تا ادامه شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت و احتمالا در آینده برای برخی کلانشهرهای دیگر راه‌اندازی بشود.. مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز باید فرمت JPEG داشته باشند و حداکثر مگابایت حجم‌شان باشد.

مدارکی که باید در سامانه مجوز تردد بین شهری ثبت شود عبارتند از: تصویر کارت ملی متقاضی، تصویر کارت شناسایی وسیله نقلیه شما تصویر سند مالکیت منزل یا اجاره نامه شما تصویر گواهی اشتغال شامل عکس دفترچه بیمه و معرفی نامه کارفرما با مهر تصویر قبوض آب یا گاز یا تلفن اگر قصد عزیمت به دلایل پزشکی دارید، بایستی مدارک پزشکی بیمار را ضمیمه کنید. در تمام مراحل ثبت درخواست اگر با مشکلی مواجه شدید می‌توانید به شماره تلفن اعلام شده  ۸۴۸۶۱۱۱۱ تماس برقرار کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی