ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گجت‌ها با پشتیبانی از وای فای 6E در راه بازار: بزرگترین بروزرسانی وای فای در ۲۰ سال گذشته

وای فای در آستانه یک ارتقای مهم قرار دارد و بسیای از گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، روترها و تلویزیون‌ها در ۲۰۲۱ با پشتیبانی از وای فای 6E از راه می‌رسند. با بزرگترین بروزرسانی وای فای در دو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۰

وای فای در آستانه یک ارتقای مهم قرار دارد و بسیای از گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، روترها و تلویزیون‌ها در ۲۰۲۱ با پشتیبانی از وای فای 6E از راه می‌رسند. با بزرگترین بروزرسانی وای فای در دو دهه اخیر روبه‌رو هستیم که نه تنها سرعت را افزایش می‌دهد، بلکه اطمینان‌پذیری ارتباطات را هم بهبود می‌دهد.

اتحاد وای فای، گروه صنعتی که روی وای فای نظارت می‌کند به تازگی شروع به تایید اولین محصولات با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6E کرده. گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، در ماه‌های اولیه سال جاری میلادی از راه می‌رسند و در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. در اواسط سال ۲۰۲۱ هم باید منتظر عرضه تلویزیون‌ها و دستگاه‌های واقعیت مجازی با پشتیبانی از وای فای 6E باشیم.

برخی از اولین دستگاه‌ها با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6E در نمایشگاه CES 2021 که فاصله اندکی تا برگزاری آن داریم، معرفی خواهند شد. علاوه بر این شرکت‌ها در ماه‌های آینده از پرچمدارهای جدیدشان رونمایی می‌کنند که اکثر آن‌ها احتمالا از استاندارد جدید پشتیبانی می‌کنند. در این میان انتظار می‌رود برخی از گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ به لطف استفاده از اسنپدراگون ۸۸۸، قادر به پشتیبانی از وای فای 6E باشند.

وای فای 6E یک ارتقای بزرگ محسوب می‌شود چرا که به گسترش چشمگیر امواج بی‌سیم هوایی تکیه دارد. در آوریل ۲۰۲۰، کمیسیون ارتباطات فدرال (FTC) طیف جدیدی را در ایالات متحده آمریکا آزاد کرد که البته برای استفاده از آن‌ها به دستگاه‌های جدید نیاز بود. حالا تقریبا پس از یکسال، این محصولات در راه بازار قرار دارند.

وای فای 6E

دستگاه‌های وای فای کنونی در دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز کار می‌کنند و وای فای 6E یک باند سومی به آن‌ها اضافه می‌کند که ۶ گیگاهرتز است. این استاندارد جدید میزان امواج هوایی مورد استفاده توسط دستگاه‌های وای فای را ۴ برابر می‌کند. این موضوع اهمیت بالایی دارد چرا که سرعت ارتباطات بهبود پیدا می‌کند و امواج هوایی با مشکلات کمتری روبه‌رو می‌شوند.

در صورتی که در یک آپارتمان در حال استفاده از استاندارد قدیمی وای فای باشید، احتمال تداخل امواج با شبکه وای فای همسایه شما وجود خواهد داشت، اما با وای فای 6E چنین موضوعی کمتر به چشم می‌خورد.

در حالی اتحاد وای فای شروع به تایید دستگاه‌های جدید کرده که هنوز بسیاری از گجت‌های جدید قادر به پشتیبانی از وای فای ۶ نیستند، استانداردی که ۲ سال از ورود آن به بازار می‌گذرد. با توجه به این موضوع، گروه تحقیقاتی «IDC» پیش‌بینی کرده تا شروع ۲۰۲۰ تنها ۲۰ درصد دستگاه‌ها قادر به پشتیبانی از وای فای 6E باشند.

ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها مانند بریتانیا، اتحادیه اروپا، شیلی، کره جنوبی و امارات متحده عربی استفاده از باند ۶ گیگاهرتز برای وای فای را ممکن کرده‌اند، اما تعدادی مانند کانادا و ژاپن در چنین مسیری قرار دارند. با توجه به این موضوع کاربران در کشورهای مختلف برای دسترسی به آن باید صبور باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی