ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماسک استفاده از سیگنال را پیشنهاد داد، ارزش سهام شرکتی با نام مشابه اشتباها ۱۲ برابر شد

واتساپ به تازگی سیاست‌های خود را تغییر داده و از ماه آینده میلادی کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیسبوک می‌کند. این اقدام باعث شد ایلان ماسک در توییتی کاربران را به استفاده از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

واتساپ به تازگی سیاست‌های خود را تغییر داده و از ماه آینده میلادی کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌ها با فیسبوک می‌کند. این اقدام باعث شد ایلان ماسک در توییتی کاربران را به استفاده از پیام‌رسان سیگنال تشویق کرد، اما برخی به اشتباه سهام یک شرکت به نام «Signal Advance» را خریداری کردند و ارزش سهام آن در دو روز، ۱۲ برابر شد.

سهام این شرکت که دو روز پیش ارزشی نزدیک به ۶۰ سنت داشت، روز جمعه به قیمت ۷.۱۹ دلار دست پیدا کرد. سیگنال که ایلان ماسک به آن اشاره کرده بود، یک پیام‌رسان جایگزین فیسبوک مسنجر، واتساپ و iMessage اپل محسوب می‌شود که در حساب توییتری خود از عدم ارتباطش با Signal Advance خبر داده است.

سیگنال در توییتر اعلام کرده:

«اینکه مردم می‌خواهند در رشد چشمگیر ما سرمایه‌گذاری کنند، قابل درک است اما ما این شرکت نیستیم. ما یک سازمان غیرانتفاعی 501c3 هستیم و تنها سرمایه‌گذاری ما در حفظ حریم خصوصی شماست.»

سیگنال

این اولین باری نیست که وال استریت با چنین مشکلی مواجه می‌شود. در آوریل ۲۰۱۹ و زمانی که شرکت زوم با نماد ZM وارد بازار بورس شد، برخی سرمایه‌گذاران سهام یک کمپانی چینی به نام «Zoom Technologies» را خریداری کردند و ارزش آن در مدت ۲ ساعت، ۸۰ درصد افزایش پیدا کرد، البته در پایان معاملات تنها با افزایش ۱۰ درصدی قیمت سهام خود مواجه شد.

۶ سال پیش از این موضوع و زمانی که سرمایه‌گذاران منتظر عرضه اولیه توییتر بودند، ارزش سهام شرکت «Tweeter Home Entertainment» رشدی بیش از ۱۰۰۰ درصدی را تجربه کرد.

شرکت Signal Advance در سال ۱۹۹۲ با نام «Biodyne» در تگزاس تاسیس شد و به کارکنان حوزه پزشکی و حقوق خدمات می‌داد. این کمپانی پس از مدتی نام خود را به Signal Advance تغییر داد و شروع به استفاده از فناوری در مراقبت‌های پزشکی کرد.

ارزش بازار این کمپانی دو روز پیش تنها به ۵۵ میلیون دلار می‌رسید، اما حالا ارزش بازاری نزدیک به ۶۶۰ میلیون دلار دارد. قیمت سهام این کمپانی از سال ۲۰۱۵ تا دو روز پیش، کمتر از ۱ دلار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Tesla
    Tesla | ۲۱ دی ۱۳۹۹

    الان خمیردندان سیگنال هم نایاب میشه برید بخرید تا دیر نشده

    • VDIEX
      VDIEX | ۲۴ دی ۱۳۹۹

      ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی