ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری‌های سیگار الکترونیکی می‌توانند سبب انفجار منجر به مرگ شوند

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) نسبت به خرید باتری‌های یون-لیتیوم دستکاری شده برای سیگارهای الکترونیکی، چراغ قوه‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی هشدار داد. کمیسیون یاد شده به ویژه به باتری 18650 اشاره کرده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده (CPSC) نسبت به خرید باتری‌های یون-لیتیوم دستکاری شده برای سیگارهای الکترونیکی، چراغ قوه‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی هشدار داد.

کمیسیون یاد شده به ویژه به باتری 18650 اشاره کرده است که اندکی از باتری قلمی بزرگتر بوده و اغلب در پک‌های باتری استفاده می‌شود. این باتری‌ها پس از دستکاری و بسته‌بندی دوباره در قالب باتری مستقل در سایت‌های آگهی به فروش گذاشته می‌شوند که به گفته CPSC استفاده از آنها می‌تواند منجر به «آتش سوزی، انفجار، آسیب جدی و حتی مرگ» شود.

باتری قابل شارژ 18650 و 14500 در برابر یک باتری قلمی معمولی.

کمیسیون یاد شده می‌افزاید باتری های 18650 دستکاری شده که در سایت‌های اینترنتی به فروش می‌رسند ممکن است دارای سری‌های مثبت و منفی برهنه باشند که در تماس با اجسام فلزی مثل کلید یا سکه پول در جیب دچار اتصالی شده و بیش از حد داغ می‌کنند. این اتفاق بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب بیرون ریختن ترکیبات داغ از باتری شود.

باتری‌های 18650 بزرگتر هستند و چگالی بیشتری نسبت به باتری‌های قلمی معمولی دارند و اغلب از آنها برای مصارف صنعتی استفاده می‌شود. جالب است بدانید اتومبیل‌های تسلا مدل X و مدل S نیز از همین سلول‌ها استفاده می‌کنند که البته به گفته CPSC به خاطر استفاده صحیح مشکلی برای خودروها ایجاد نمی‌کنند. برخی کاربران در گذشته از سلول‌های های 18650 برای ساخت باتری‌های دست ساز برای دوچرخه و حتی اتومبیل برقی استفاده کرده‌اند که می‌تواند خطرات جدی به دنبال داشته باشد.

علاوه بر باتری 18650 از باتری‌های دیگر از جمله 14500 نیز می‌توان برای ساخت پک‌های دست ساز استفاده کرد. این باتری تقریباً هم اندازه باتری قلمی اما با دو برابر ولتاژ بیشتر است. باتری قابل شارژ 16340 نیز که شبیه باتری یکبار مصرف CR123A بوده قابلیت بکارگیری در پک‌های باتری را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی