ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیام‌رسان سیگنال
تکنولوژی

افزایش محبوبیت سیگنال در پی تغییر سیاست واتساپ و پیشنهاد ایلان ماسک

واتساپ به تازگی تصمیم به تغییر سیاست‌های خود گرفته و کاربران باید از ماه آینده داده‌های خود را با کمپانی مادر آن یعنی فیسبوک به اشتراک بگذارند یا اینکه قید استفاده از آن را بزنند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

واتساپ به تازگی تصمیم به تغییر سیاست‌های خود گرفته و کاربران باید از ماه آینده داده‌های خود را با کمپانی مادر آن یعنی فیسبوک به اشتراک بگذارند یا اینکه قید استفاده از آن را بزنند. این موضوع نه تنها واکنش کاربران، بلکه ثروتمندترین فرد جهان یعنی ایلان ماسک را هم در پی داشت و کاربران را به استفاده از پیام‌رسان امن سیگنال تشویق کرد. حالا سیگنال محبوب‌ترین اپ رایگان اپ استور شده است.

در دنیا پیام‌رسان‌های زیادی وجود دارند که البته تمام آن‌ها به یک اندازه امن نیستند. پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ، تلگرام و سیگنال از رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کنند، با این حال برخی از داده‌های شخصی کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. چند وقت پیش مشخص شد فیسبوک مسنجر اطلاعات بی‌شماری از کاربران جمع‌آوری می‌کند و واتساپ پس از آن قرار می‌گیرد. با این حال سیگنال هیچ‌گونه داده شخصی جمع‌آوری نمی‌کند.

حالا فیسبوک رسما می‌خواهد داده‌های شخصی کاربران در واتساپ را جمع‌آوری کند که با توجه به ۲ میلیارد کاربر آن در سراسر جهان، ارزش بالایی برای این شبکه اجتماعی دارد. این سیاست جدید باعث شده کاربران به استفاده از پیام‌رسان سیگنال تمایل پیدا کنند.

سیگنال

ایلان ماسک اخیرا در توییتی کاربران را به استفاده از این پیام‌رسان تشویق کرده و جک دورسی هم با ریتوییت آن، این اپ را به کاربران پیشنهاد کرد. حالا با گذشت تنها چند روز، این پیام‌رسان مورد استقبال زیادی قرار گرفته و در اپ استور در صدر برنامه‌های رایگان به چشم می‌خورد.

بدون شک در کنار تغییر سیاست‌های واتساپ، پیشنهاد ایلان ماسک هم در این محبوبیت نقش بسزایی داشته چرا که تنها چندین ساعت پس از توییت مدیرعامل تسلا، سرمایه‌گذاران به سراغ خرید سهمی با نام مشابه سیگنال رفتند.

سیگنال

شرکت «Signal Advance» که ارتباطی با پیام‌رسان سیگنال ندارد، موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و ارزش آن در طی دو روز، ۱۲ برابر شد و از ۶۰ سنت به بیش از ۷ دلار رسید. این موضوع باعث شد سیگنال با انتشار توییتی، از عدم ارتباطش با این شرکت خبر دهد.

باید منتظر ماند و دید سیاست جدید واتساپ تا چه اندازه می‌تواند روی تعداد کاربران آن تاثیر مخرب داشته باشد و آیا افت کاربران به اندازه‌ای خواهد بود که فیسبوک تصمیم به تغییر استراتژی خود بگیرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی