ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال‌جی از اولین پنل تلویزیون دنیا با استاندارد Eyesafe رونمایی کرد

ال جی با همکاری Eyesafe که از شرکت‌های پیشرو در زمینه راهکارهای کم‌ضرر برای چشمان به شمار می‌رود، از پنل جدید تلویزیون رونمایی کرد. این محصول که ال جی از آن به عنوان اولین پنل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

ال جی با همکاری Eyesafe که از شرکت‌های پیشرو در زمینه راهکارهای کم‌ضرر برای چشمان به شمار می‌رود، از پنل جدید تلویزیون رونمایی کرد. این محصول که ال جی از آن به عنوان اولین پنل تلویزیون دنیا با استاندارد Eyesafe یاد می‌کند در نمایشگاه CES 2021 به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و در یک تلویزیون ۶۵ اینچی OLED به کار خواهد رفت.

ال جی می‌گوید میزان تابش نور آبی در پنل مورد بحث به لطف پیروی از استاندارد Eyesafe کمتر بوده و عملکرد بهینه را حین نمایش رنگ‌ها خواهد داشت. این نمایشگر همچنین استاندارد ایمنی شرکت آلمانی TUV Rheinland را نیز دریافت کرده که کم ضرر بودن آن برای چشمان را تأیید می‌کند. ال جی می‌خواهد از این پنل در تلویزیون‌های جدید خود برای سال ۲۰۲۱ استفاده کند.

سازنده کره‌ای اضافه می‌کند که پنل جدید در بهترین زمان به بازار عرضه می‌شود چون تحقیقات متعدد از افزایش قابل ملاحظه استفاده از ابزارهای الکترونیکی دارای صفحه نمایش مثل تلویزیون، موبایل، لپ تاپ و غیره در سراسر دنیا خبر می‌دهند که بیماری کووید-۱۹ و قرنطینه ناشی از آن تأثیر به سزایی در این روند صعودی داشته‌اند.

برای نمونه شرکت Vision Direct با نظرسنجی از ۲ هزار بزرگسال آمریکایی میانگین زمانی که آنها به طور روزانه سرگرم استفاده از ابزارهای الکتریکی مختلف می‌شوند را محاسبه کرد. نتایج این نظرسنجی نشان داد که یک آمریکایی معمولی ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه صرف تماشای تلویزیون، ۴ ساعت و ۳۳ دقیقه صرف خیره شدن به موبایل، بیش از ۳ ساعت صرف بازی کردن و تقریباً ۵ ساعت را با لپ‌تاپ سپری می‌کند.

همچنین گزارش شرکت Nielsen نشان می‌دهد که مدت زمان نگاه کردن به نمایشگر در طول روز برای یک فرد معمولی از ۱۳ ساعت تجاوز می‌کند. Eyesafe Display Standard استانداردی جهانی برای سلامت و ایمنی است و به نمایشگرهایی اعطا می‌شود که ضمن حفظ دقت رنگ میزان انتشار نور آبی پرانرژی در آنها کمتر است. این استاندارد با همکاری بیش از ۲۵۰ چشم‌پزشک، بینایی‌سنج و مهندس و پس از انجام تحقیقات درباره تأثیر قرارگیری در معرض نور آبی تعریف شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی