ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا با چهار ماموریت مفهومی جدید اسرار جهان را بررسی می‌کند

ناسا تصمیم گرفته با ماهواره‌های کوچک و بالن‌ها و ماموریت‌های مفهومی جدید، کیهان را مطالعه کند و برای این ماموریت‌ها اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد. اولین ماهواره کوچک «Aspera» نام دارد که با نظارت روی پرتو فرابنفش ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

ناسا تصمیم گرفته با ماهواره‌های کوچک و بالن‌ها و ماموریت‌های مفهومی جدید، کیهان را مطالعه کند و برای این ماموریت‌ها اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارد.

اولین ماهواره کوچک «Aspera» نام دارد که با نظارت روی پرتو فرابنفش گاز داغ میان کهکشان‌ها در فضا، تکامل آن‌ها را بررسی می‌کند. دومین ماهواره کوچک با نام «Pandora»، تلاش می‌کند سیگنال‌های ۲۰ ستاره و ۳۹ سیاره فراخورشیدی را جدا کند. این ماهواره برای انجام ماموریتش، آن‌ها را از طریق مادون قرمز و نور مرئی تحت نظر می‌گیرد.

ماهواره بعدی با نام «StarBurst»، به دنبال اشعه گاما رویدادهایی مانند ادغام ستاره نوترونی و همچنین امواج گرانشی خواهد بود.

ناسا تنها یک ماموریت مفهومی بالن را انتخاب کرده تا در مجموع به دنبال انجام ۴ ماموریت باشد. ماموریت بالن که «PUEO» نام دارد، از «سرزمین جنوبی» در اطراف قطب جنوب پرتاب می‌شود و سیگنال‌های نوترینوها با انرژی فوق‌العاده بالا را تشخیص می‌دهد. طبق گفته ناسا، با حساس‌ترین بررسی نوترینو در نوع خود روبه‌رو هستیم.

این پروژه‌ها مفهومی هستند و همانطور که می‌توان حدس زد، تضمینی برای به نتیجه رسیدن آن‌ها وجود ندارد. تمام این ماموریت‌ها بخشی از برنامه جدید «Pioneers» هستند که می‌خواهد به محققان تقریبا تازه‌کار در انجام آزمایش‌ها کمک کند، البته هزینه این ماموریت‌ها باید کمتر از ۲۰ میلیون دلار باشد.

ناسا

در حالی که هزینه این ماموریت‌ها در مقایسه با بسیاری از ماموریت‌های ناسا کم است، این احتمال وجود دارد که این ماموریت‌های مفهومی به علت کمبود بودجه به نتیجه‌ای نرسیدند و در میانه کار، رها شوند.

چالش مدیریت بودجه یکی اهداف چنین پروژه‌هایی خواهد بود. در حالت ایده‌آل ناسا نه تنها می‌تواند تحقیقات اخترفیزیکی بیشتری با بودجه محدود انجام دهد، بلکه باعث خلق روش‌های خلاقانه‌تری برای پیشرفت علم می‌شود. مدیریت بودجه شاید بتواند روزی باعث کاهش وابستگی به ماهواره‌های مرسوم و همچنین راکت‌های غول پیکر برای دسترسی به مدار شود که هزینه ماموریت‌های فضایی را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza?
    Alireza? | ۲۱ دی ۱۳۹۹

    عالیه?بی صبرانه منتظر شروع این ماموریت ها هستم?

مطالب پیشنهادی