ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اورکلاک نسل آینده پردازنده پرچمدار اینتل تا ۶.۹ گیگاهرتز با استفاده از نیتروژن مایع

نسل جدید پردازنده‌های اینتل به نام «راکت لیک» در راه هستند و احتمالا پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD را شکست می‌دهند. به تازگی ویدیوهای کوتاهی منتشر شده که اورکلاک نسل آینده پردازنده پرچمدار اینتل تا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

نسل جدید پردازنده‌های اینتل به نام «راکت لیک» در راه هستند و احتمالا پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ شرکت AMD را شکست می‌دهند. به تازگی ویدیوهای کوتاهی منتشر شده که اورکلاک نسل آینده پردازنده پرچمدار اینتل تا ۶.۹ گیگاهرتز را نشان می‌دهد.

این ویدیوها اطلاعات جدیدی درباره پردازنده‌های راکت لیک در اختیارمان قرار نمی‌دهد، با این حال شاهد خنک‌کاری پردازنده پرچمدار اینتل با نیتروژن مایع هستیم. با توجه به انتشار این ویدیوها، انتظار می‌رود در آینده نزدیک اینتل از نسل جدید پردازنده‌های خود رونمایی کند و حتی شاید در همین هفته با آن‌ها به صورت رسمی آشنا شویم.

فرکانس پردازنده ۸ هسته‌ای راکت لیک در این ویدیوها به ۶۹۲۳.۵۶ مگاهرتز می‌رسد و رم ۸ گیگابایتی مورد استفاده در این اورکلاک هم فرکانسی برابر ۶۶۶۶.۶۶ مگاهرتز دارد. این احتمال وجود دارد که اینتل برای بازاریابی پردازنده‌های راکت لیک از نیتروژن مایع استفاده کند، بنابراین شاید نتوان بطور کامل به عملکرد آن‌ها اعتماد کرد.

آخرین باری که اینتل برای بازاریابی از سیستم خنک‌کاری متفاوتی استفاده کرد، به نمایشگاه «کامپیوتکس» در سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. این کمپانی در این نمایشگاه یک پردازنده ۲۸ هسته‌ای با فرکانس اورکلاک ۵ گیگاهرتز را به نمایش گذاشت. خنک‌کننده صنعتی موردنیاز این پردازنده زیر میز پنهان شده بود که البته اینتل ادعا کرد سوءتفاهمی پیش آمده است.

با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز درباره نسل آینده پردازنده‌های اینتل منتشر شده، به نظر نمی‌رسد این کمپانی برای بازاریابی آن به چنین استراتژی‌هایی نیاز داشته باشد. راکت لیک از معماری جدیدی بهره می‌برد و با وجود لیتوگرافی ۱۴ نانومتری، تا ۲۰ درصد عملکرد بالاتری نسبت به گذشته از خود نشان می‌دهد. راکت لیک همچنین PCIe 4.0 و AVX-512 را به پلتفرم اینتل می‌آورد.

انتظار می‌رود نسل آینده پردازنده پرچمدار اینتل دارای ۸ هسته پردازشی باشد که اگرچه از نسل کنونی کمتر است، اما همچنان عملکرد بالاتری در مقایسه با آن خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی