ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیو ET7 معرفی شد؛ رقیب چینی تسلا مدل S با برد حرکتی 1000 کیلومتر

کمپانی چینی نیو (NIO) در چهارمین همایش سالانه «Nio Day» از یک سدان الکتریکی با طراحی زیبا و مشخصات فنی فوق‌العاده رونمایی کرد. این سدان سایز متوسط و لوکس ET7 نامگذاری شده و به گفته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۲

کمپانی چینی نیو (NIO) در چهارمین همایش سالانه «Nio Day» از یک سدان الکتریکی با طراحی زیبا و مشخصات فنی فوق‌العاده رونمایی کرد. این سدان سایز متوسط و لوکس ET7 نامگذاری شده و به گفته مدیرعامل کمپانی با رقبایی چون تسلا مدل S، شیائوپنگ P7 و ب‌ام‌و سری 7 رقابت خواهد داشت.

نیو ET7 در نسخه‌های متفاوتی تولید خواهد شد. نسخه مجهز به باتری 70 کیلووات ساعتی448 هزار یوان قیمت‌گذاری شده که معادل تقریبا 69 هزار دلار می‌شود. برای خریداران این نسخه امکان سفارش «سرویس‌های باتری» فراهم شده و در صورت انتخاب آن، ضمن کاهش قیمت اولیه خودرو به 378 هزار یوان (حدود 58 هزار دلار)، مشتری باید ماهانه مبلغی برابر با 980 یوان (معادل 150 دلار) را به عنوان قسط پرداخت کند. خودروساز نوپای چینی می‌گوید ET7 با تکیه بر باتری 70 کیلووات ساعتی قادر است تا 500 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

ابعاد ET7 در یک نگاه

اما قوی‌ترین نسخه ET7 با باتری جامد و بسیار حجیم 150 کیلووات ساعتی راهی بازار خواهد شد. این نسخه که چگالی انرژی باتری آن 360 Wh/kg اعلام شده، با یک بار شارژ خواهد توانست تا 1000 کیلومتر مسافت را طی کند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید گفت ET7 از لحاظ برد حرکتی نسخه تمامی رقبا از جمله مدل S را خواهد پیچید!

بد نیست بدانید بیشترین مسافتی که تسلا مدل S می‌تواند بپیماید، حدود 650 کیلومتر است.

نیو ادعا می‌کند پیشرانه قوی‌ترین نسخه ET7 قدرتی برابر با 480 کیلووات (643 اسب بخار) تولید کرده و در عرض تنها 3.9 ثانیه سرعت خودرو را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

سدان زیبای نیو ET7 از سنسور لایدار 1550nm با برد 500 متری در کنار رادار موج 5mm سود می‌برد. 12 سنسور اولتراسونیک و سنسورهای بسیار دقیق که مکان اجسام اطراف را مشخص می‌کنند، از دیگر تجهیزات الکترونیکی این خودرو هستند. داده‌های دریافتی از تمام این سنسورها توسط یک پردازنده مرکزی با نام ADAM پردازش می‌شود. نیو مدعی است قدرت پردازشی این پردازنده هفت برابر بیشتر از قدرت پردازشی FSD تسلا بوده و تا سال 2022 فناوری خودران سطح 4 را به ارمغان خواهد آورد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها ET7 از سه ماهه نخست سال 2022 و ابتدا در دو نسخه مجهز به باتری 70 و 100 کیلووات ساعتی به دست مشتریان خواهد رسید. نسخه مجهز به باتری جامد 150 کیلووات ساعتی هم احتمالا تا پایان سال آتی وارد بازار نخواهد شد.

نیو ET7

به غیر از معرفی سدان ET7، نیو در همایش سالانه Nio Day از ارتقای ایستگاه‌های تعویض باتری خود نیز خبر داد. به جای انتظار برای شارژ شدن باتری، در این ایستگاه‌ها پک باتری خالی با یک پک دیگر که پر است، به طور خودکار تعویض می‌شود. این شرکت تخمین می‌زند هر ایستگاه توانایی تعویض روزانه 312 پک را داشته باشد. اگه همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، مجموع ایستگاه‌های تعویض باتری نیو امسال به 500 واحد خواهد رسید.

معرفی تکنولوژی Aquila Sensing که در حقیقت یک سیستم کمکی بسیار پیشرفته است، بخش دیگری از مراسم Nio Day را به خود اختصاص داده بود. این تکنولوژی با کمک مجموعه‌ای از دوربین‌های 11 و 8 مگاپیکسلی می‌تواند سایر خودروهای حاضر در فاصله 680 متری و عابرین پیاده در فاصله 220 متری را تشخیص دهد. شایان ذکر است تسلا برای این کار از دوربین‌های 1.2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

نیو ET7

ناگفته نماند استارتاپ نیو در سال 2020 موفق به فروش 43,728 خودرو شده که در مقایسه با سال 2019، این رقم 112 درصد رشد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سبحان
    سبحان | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    یه زمانی ایرانیا ماشینای کره ایی رو مسخره میکردند بعد از اینهمه پیشرفت کره ایی ها چینی ها رو مسخره میکنند بعد از یه زمانی با اینهمه پیشرفت چین همه میشینن و ایرانو مسخره میکنن ?

  • VDIEX
    VDIEX | ۲۱ دی ۱۳۹۹

    ب نظرم چین میتونه در آینده یکی از بهترین کشور های تولید ماشین برقی ش

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۲۱ دی ۱۳۹۹

    ماشین هایی که جدیدا و در آینده ای نزدیک چین میخواد معرفی کنه واقعا بی نظیرن و از نظر تکنولوژی بی رقیب

مطالب پیشنهادی