ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل
تکنولوژی

اینتل احتمالا تولید برخی پردازنده‌های قدرتمند را به سامسونگ و TSMC واگذار می‌کند

به نظر می‌رسد اینتل برای تولید برخی از بهترین پردازنده‌های خود با کمپانی‌های سامسونگ و TSMC مذاکره کرده، با این حال همچنان به بهبود توانایی‌های تولید خود امیدوار است و شاید تولید آن‌ها را به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

به نظر می‌رسد اینتل برای تولید برخی از بهترین پردازنده‌های خود با کمپانی‌های سامسونگ و TSMC مذاکره کرده، با این حال همچنان به بهبود توانایی‌های تولید خود امیدوار است و شاید تولید آن‌ها را به شرکت‌های آسیایی واگذار نکند.

اینتل در سال‌های اخیر نتوانسته مانند رقبای آسیایی خود در زمینه تولید تراشه‌های جدید پیشرفت کند و حالا طبق گزارشی جدید، به نظر می‌رسد می‌خواهد برای جبران این مشکل، برخی از بهترین تراشه‌های خود را به وسیله سامسونگ و TSMC تولید کند. کمتر از دو هفته پیش سهامداران از اینتل خواسته بودند دست به تغییرات گسترده بزند.

این کمپانی آمریکایی هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و ظاهرا نزدیک به دو هفته دیگر می‌خواهد برنامه‌های آینده خود را اعلام کند. در صورتی که این شرکت تصمیم به تولید پردازنده‌های خود توسط TSMC بگیرد، تا سال ۲۰۲۳ شاهد ورود آن‌ها به بازار نخواهیم بود، چرا که این کمپانی تایوانی سفارشات زیادی از کمپانی‌های مختلف دریافت کرده است.

اینتل

طبق گفته منابع، مذاکرات اینتل با سامسونگ در مراحل مقدماتی قرار دارد. در حال حاضر این دو شرکت آسیایی نسبت به گزارش اخیر واکنشی از خود نشان نداده‌اند و سخنگوی اینتل هم به نظرات قبلی مدیرعامل این کمپانی یعنی «باب سوان» اشاره کرده است.

سوان به سرمایه‌گذاران وعده داده برنامه‌های خود برای تولید تراشه‌ها توسط کمپانی‌های دیگر را اعلام می‌کند و دوباره وارد دور رقابت با شرکت‌های دیگر شود. اینتل در سال‌های نه چندان دور در بازار تراشه‌ها یکه‌تازی می‌کرد، اما در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شد و در زمینه تولید نتوانست با TSMC رقابت کند.

طراحان اینتل تحت مدیریت «جیم کلر» به سمت طراحی ماژولار برای تولید میکروپردازنده‌ها رفتند که همین موضوع امکان ساخت آن‌ها تولید کمپانی‌های دیگر را فراهم می‌کند. با این وجود کلر سال گذشته میلادی از این شرکت جدا شد و رقبای این کمپانی مانند AMD و اپل عملکرد بهتری از خود نشان دادند و فناوری تولید TSMC پیشرفته‌تر شد. اینتل بخاطر این موارد تحت فشار قرار گرفت و حالا می‌خواهد تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کند.

سوان در اکتبر ۲۰۲۰ گفته بود:

«ما یک سری محصول عالی دیگر برای ۲۰۲۲ داریم و محصولات ما در سال ۲۰۲۳ با لیتوگرافی ۷ نانومتری اینتل یا کمپانی دیگری یا ترکیبی از هردو وارد بازار می‌شوند.»

اینتل

به نظر می‌رسد TSMC می‌خواهد تراشه‌های اینتل را با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید کند و برای آزمایش اولیه به سراغ معماری ۵ نانومتری می‌رود. ظاهرا تولید آزمایشی تراشه‌های ۴ نانومتری در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم اینتل تولید کدام پردازنده‌های خود را به TSMC یا سامسونگ واگذار می‌کند، با این حال گزارشی در گذشته به پردازنده‌های اتم و زئون اشاره کرده بود. این احتمال وجود دارد که این کمپانی آمریکایی تا پایان ماه جاری میلادی برنامه‌های خود را اعلام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی