ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی نیوزیلند هک شد؛ احتمال سرقت اطلاعات حساس

بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد که هکرهای ناشناس به یکی از سیستم‌های اطلاعاتی این بانک نفوذ کرده و احتمالاً به اطلاعات تجاری و شخصی حساس دسترسی پیدا کرده‌اند. بانک مرکزی نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹

بانک مرکزی نیوزیلند اعلام کرد که هکرهای ناشناس به یکی از سیستم‌های اطلاعاتی این بانک نفوذ کرده و احتمالاً به اطلاعات تجاری و شخصی حساس دسترسی پیدا کرده‌اند.

بانک مرکزی نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که هکرها به یک سرویس اشتراک گذاری فایل شخص ثالث که توسط این بانک برای اشتراک گذاری و ذخیره اطلاعات حساس مورد استفاده قرار می‌گرفته دسترسی پیدا کرده‌اند.

آدریان آور (Adrian Orr) رییس بانک مرکزی نیوزیلند می‌گوید حمله کنترل شده و سیستم اصلی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی افزود نیوزیلند با همکاری متخصصین امنیت سایبری ملی و بین المللی و دیگر مقامات مربوطه در حال بررسی این حمله خرابکارانه است. او اضافه کرد هکرها احتمالاً به اطلاعات تجاری و شخصی حساس دسترسی پیدا کرده‌اند.

سیستم آلوده پاکسازی و تا زمان اتمام بررسی‌های اولیه خاموش شده است. در گزارش به زمان حمله و گروه هک مسئول و همچنین کشوری که سرویس اشتراک گذاری فایل در آن قرار گرفته اشاره‌ای نشده است.

تعدادی از سازمان‌های مهم نیوزیلند در گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به بورس نیوزیلند اشاره کرد که سرورهای آن پس از حمله‌ای که در ماه اوت سال گذشته انجام شد نزدیک به یک هفته از دسترسی عموم خارج شدند. «Dave Parry»، استاد علوم کامپیوتر از دانشگاه آکلند نیوزیلند می‌گوید احتمالاً یک دولت خارجی ژشت حمله به بانک مرکزی این کشور بوده است.

نوامبر ۲۰۱۹ بانک مرکزی نیوزیلند نسبت به افزایش حملات سایبری در نیوزیلند هشدار داد. این بانک فوریه سال گذشته در گزارشی خسارت تقریبی ناشی از حملات سایبری به صنعت بانکی و مالی این کشور را بین ۵۸ تا ۱۰۰ میلیون دلار در سال تخمین زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    تابلوست کدوم کشور کثافتی پشت این قضایاست

  • Ezzat
    Ezzat | ۲۲ دی ۱۳۹۹

    چین ، چین ، چین

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۲۳ دی ۱۳۹۹

      و روسیه

مطالب پیشنهادی