ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل و هیوندای
اخبار خودرو

اپل و هیوندای در آستانه عقد قرارداد برای تولید خودرو برقی

در هفته‌های اخیر گزارش‌های بی‌شماری درباره ورود اپل به دنیای خودروهای برقی منتشر شده و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، اپل و هیوندای دو ماه دیگر با یکدیگر قرارداد امضا می‌کنند و این کمپانی کره‌ای وظیفه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

در هفته‌های اخیر گزارش‌های بی‌شماری درباره ورود اپل به دنیای خودروهای برقی منتشر شده و حالا طبق جدیدترین اطلاعات، اپل و هیوندای دو ماه دیگر با یکدیگر قرارداد امضا می‌کنند و این کمپانی کره‌ای وظیفه تولید خودروی کوپرتینویی‌ها را برعهده می‌گیرد.

طبق گزارش جدید رویترز به نقل از یک روزنامه کره‌ای، این دو کمپانی می‌خواهند در ماه مارس قرارداد همکاری برای تولید خودروهای الکتریکی خودران امضا کنند. تولید این خودروها در کارخانه کیا در ایالت «جورجیا» آمریکا شروع خواهد شد و نزدیک به ۱۰۰ هزار خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۴ به تولید می‌رسد.

نسخه بتا یا اولیه خودروی برقی اپل احتمالا در سال ۲۰۲۲ آماده می‌شود. اگر گزارش‌های گذشته صحت داشته باشند، این غول دنیای فناوری از فناوری باتری جدیدی در خودروی برقی خود استفاده می‌کند که نه تنها برد آن را افزایش می‌دهد، بلکه باعث بهبود امنیت آن هم خواهد شد. این کمپانی در باتری جدید از کبالت استفاده نمی‌کند. در کنار باتری، این خودروی برقی برای ناوبری و بررسی محیط اطراف خود از اسکنر LiDAR بهره می‌برد.

اپل و هیوندای

اپل درباره گزارش اخیر اظهارنظری نکرده، اما هیوندای در گذشته از مذاکرات با اپل خبر داده و آن را تایید کرده بود. با این وجود، این شرکت کره‌ای به مذاکرات اپل با دیگر سازندگان خودرو هم اشاره داشت.

با وجود انتشار گزارش‌های بی‌شمار، با یک تاریخ مشخص برای رونمایی و عرضه خودروی اپل روبه‌رو نیستیم. در حالی که گزارش اخیر به عرضه آن در سال ۲۰۲۴ اشاره کرده، یکی دیگر از رسانه‌های کره‌ای از عرضه آن در سال ۲۰۲۷ خبر داده و تحلیلگر مطرح محصولات اپل، مینگ-چی کو به سال ۲۰۲۸ اشاره کرده است.

با وجود تمام این موارد، ظاهرا اپل در نهایت تصمیم گرفته وارد بازار خودروهای برقی خودران شود و پس از سال‌ها مقابله با مشکلات و همچنین ابهامات مختلف، می‌خواهد چنین محصولی را وارد بازار کند.

اگر خودروی برقی اپل حتی با فناوری‌ها و باتری جدید در سال ۲۰۲۴ از راه برسد، باید با کمپانی‌های زیادی رقابت کند. در حقیقت شرکت‌هایی مانند تسلا و فولکس واگن در این سه سال بیکار نخواهند بود و با سرمایه‌گذاری‌های مختلف به پیشرفت در این حوزه ادامه می‌دهند. باید منتظر ماند و دید محبوبیت بالای اپل در میان کاربران می‌تواند باعث استقبال از خودروی برقی این کمپانی شود و قرارداد همکاری اپل و هیوندای صحت دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی