ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کابین دیجیتال سامسونگ خودروهای هوشمند را به دفتر کار سیار تبدیل می‌کند [تماشا کنید]

نمایشگاه CES محل رونمایی از جدیدترین فناوری‌ها محسوب می‌شود. در حالی که CES 2021 به علت شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، کمپانی‌ها همچنان جدیدترین محصولات خود را معرفی می‌کنند. حالا سامسونگ تصمیم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

نمایشگاه CES محل رونمایی از جدیدترین فناوری‌ها محسوب می‌شود. در حالی که CES 2021 به علت شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود، کمپانی‌ها همچنان جدیدترین محصولات خود را معرفی می‌کنند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته از یک طرح مفهومی برای کابین خودروها رونمایی کند که علاوه بر چندین نمایشگر، از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

این فناوری جدید کره‌ای‌ها «Digital Cockpit» نام دارد و سامسونگ با معرفی این محصول، خود را برای خودروهای خودران آماده می‌کند. شما در این کابین به گروهی از نمایشگرهای عریض با رزولوشن بالا دسترسی دارید که می‌توانید با آن‌ها کارهای مختلف انجام دهید. برای مثال امکان مشاهده فیلم یا اجرای بازی روی یک نمایشگر پانوراما ۴۹ اینچی وجود دارد.

این فناوری سامسونگ دکمه‌های لمسی خازنی را جایگزین اکثر ورودی‌های سنتی کابین خودرو می‌کند. در این کابین درون فرمان یک نمایشگر ۸.۸ اینچی LCD لمسی قرار می‌گیرد که به صورت لمسی امکان بوق زدن و یا استفاده از راهنما را فراهم می‌کند.

در مرکز بالایی شیشه جلوی خودرو یک نمایشگر دیگر به چشم می‌خورد که روی آن اطلاعات حیاتی مربوط به ۴ دوربین خارجی به نمایش گذاشته می‌شود و برای مثال می‌توانید از آن‌ها برای پارک خودرو استفاده کنید. این شرکت کره‌ای همچنین می‌خواهد در جلوی خودرو یک نمایشگر نصب کند تا عابران پیاده بتوانند پیام‌های شما را ببینند.

کابین دیجیتال سامسونگ

سامسونگ پا را از این فراتر گذشته و یک نمایشگر برای بخش پشتی خودرو هم درنظر گرفته که می‌توانید در خارج از خودرو محتوای آن را مشاهده کنید. برای مثال اگر به پیک‌نیک بروید، می‌توانید از آن بهره ببرید  در کنار این موارد، سامسونگ درون کابین از دوربین‌ها و سنسورهایی برای اندازه‌گیری سطح استرس مسافران استفاده می‌کند تا به صورت خودکار مواردی مانند نورپردازی و موسیقی را کنترل کند.

با پشتیبانی از شبکه 5G مسافران می‌توانند در هنگام سفر با خودروی مجهز به این کابین به کنفرانس ویدیویی مشغول شوند یا اینکه محتوای موردنظرشان را به صورت آنلاین استریم کنند. در کنار این موضوع افراد می‌توانند از طریق DeX گوشی سامسونگ خود را به کابین متصل کرده و هرکدام از نمایشگرها را به یک کامپیوتر تبدیل کنند.

کابین دیجیتال سامسونگ

طبق گفته این کمپانی کره‌ای، اکثر این نمایشگرها با توجه به حرکت یا پارک بودن خودرو می‌توانند تغییر کنند. وجود این تعداد نمایشگر در یک خودرو خطرناک به نظر می‌رسد، با این حال صنعت خودرو با سرعت به سمت ماشین‌های خودران حرکت می‌کند که دیگر نیازی به توجه راننده ندارند و مسافران می‌توانند در زمان حرکت خود به کارهای مختلفی مشغول شوند.

با وجود تمام این موارد فاصله تقریبا زیادی با عرضه تجاری و انبوه خودروهای خودران داریم، بنابراین نباید منتظر استفاده از کابین دیجیتال در آینده نزدیک باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی