ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کوئنیگزگ هم مثل مکلارن علاقه‌ای به تولید خودروهای شاسی‌بلند ندارد

در حالی که بسیاری از برندهای اسپرت‌ساز، در راس آنها لامبورگینی، فراری، پورشه و استون مارتین، به تولید خودروهای شاسی‌بلند رو آورده‌اند، کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی سوئدی کوئنیگزگ از عدم تمایل خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

در حالی که بسیاری از برندهای اسپرت‌ساز، در راس آنها لامبورگینی، فراری، پورشه و استون مارتین، به تولید خودروهای شاسی‌بلند رو آورده‌اند، کریستین ون کوئنیگزگ بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی سوئدی کوئنیگزگ از عدم تمایل خود به این دسته خبر داده است.

مدیرعامل کوئنیگزگ در مصاحبه‌ای که اخیرا با یکی از یوتیوبرهای معروف داشته، گفته وی هیچوقت جزو طرفداران بزرگ شاسی‌بلندها نبوده و به خودروهایی علاقه‌مند است که هنگام رانندگی از عملکردی اسپرت برخوردار هستند. آقای ون کوئنیگزگ در این مصاحبه تاکید کرده همواره می‌خواهد اتومبیل‌هایی را تولید کند که دوستشان دارد.

به اعتقاد آقای ون کوئنیگزگ، یک خودروی شاسی‌بلند به دلیل ذات خود نمی‌تواند هندلینگ و دینامیک مناسبی داشته باشد، از این رو ایده تولید شاسی‌بلندهای اسپرت و قدرتمند کاملا متناقض است. شاخص‌ترین فرد سوئدی حال حاضر جهان خودرو، در ادامه صحبت‌های جالب خود گفته خودروسازان شاسی‌بلندها را با هندلینگی ضعیف می‌سازند، سپس تلاش می‌کنند این نقطه ضعف را به شیوه‌های مختلف برطرف نمایند!

سال گذشته کوئنیگزگ با معرفی ابرخودروی بسیار هیجان‌انگیز جمرا (Gemera) وارد بخش تازه‌ای از بازار شد. اگر مطلب مربوط به معرفی جمرا را مطالعه کرده باشید، حتما می‌دانید این خودرو نخستین ابرخودروی چهار نفره دنیا به شمار می‌رود.

کریستین ون کوئنیگزگ معتقد است به جای توسعه یک خودروی شاسی‌بلند، تولید نسخه‌ای از جمرا با ارتفاعی بیشتر از سطح زمین و طراحی برگرفته از مدل‌های موجود در فیلم سینمایی Mad Max می‌تواند ایده‌ای هیجان‌انگیزتر باشد. از نظر آقای ون کوئنیگزک، چنین محصولی هم در خیابان عملکردی استثنایی ارائه می‌کند و هم در مسیرهای خارج جاده و آفرود توانمند ظاهر شده و می‌تواند در شنزارها به سرعت‌های بالایی دست پیدا کند.

شاید با توجه به این بخش از صحبت‎های مدیرعامل کوئنیگزگ برخی فکر کنند کمپانی سوئدی به دنبال توسعه نسخه‌ای آفرود از جمرا است، اما باید گفت حداقل در آینده نزدیک این اتفاق رخ نخواهد داد. در زمان کنونی، این شرکت تمام تمرکز خود را معطوف آماده‌سازی سفارش مشتریان جسکو (Jesko) و جمرا کرده است. البته شاید اگر میزان تقاضا برای یک خودروی آفرود با نشان کوئنیگزگ به حدی معین برسد، آقای ون کوئنیگزگ نتواند در برابر سود بالقوه سرشار مقاومت کند!

گفتنی است پیش از این مکلارن نیز شاسی‌بلندها را متضاد با روح اسپرت خود توصیف کرده و گفته به سمت آنها نخواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی