ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
تکنولوژی

اپل با حذف شارژر آیفون 12 چقدر سود کرد؟

همراه با عرضه‌ آیفون 12 بود که اپل اعلام کرد دیگر برای تلفن‌های هوشمند خود هدفون و شارژر عرضه نمی‌کند. این موضوع با انتقادات زیادی همراه بود اما سوال مهم این است که حذف شارژر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۲:۴۵

همراه با عرضه‌ آیفون 12 بود که اپل اعلام کرد دیگر برای تلفن‌های هوشمند خود هدفون و شارژر عرضه نمی‌کند. این موضوع با انتقادات زیادی همراه بود اما سوال مهم این است که حذف شارژر آیفون 12 برای کمپانی اپل چقدر سود داشته است؟

شرکت تحقیقاتی «Counterpoint Research» به دنبال پاسخ مناسب این سوال، شروع به انتشار اطلاعاتی درباره‌ قیمت اجزای آیفون 12 کرده. به گفته کارشناسان این شرکت تحقیقاتی هر آیفون 12 از نظر بسته بندی و لوازم جانبی حدود 4.2 دلار ارزان‌تر از سری نسل قبل یعنی آیفون 11 است. 

شاید 4 دلار مبلغ آنچنان زیادی به نظر نرسد اما به طور کلی، با توجه به اینکه حجم محموله‌های سری آیفون 12 حدود 63 میلیون واحد بوده، در مجموع اپل با حذف شارژر آیفون 12 توانسته بیش از 264 میلیون دلار پس‌انداز کند. اپل در ابتدا ادعا کرد که با هدف حفاظت از کره‌ زمین و دغدغه‌های محیط زیست اقدام به حذف شارژرهای خود کرده اما به نظر می‌رسد که این اقدام بیشتر در جهت سودآوری صورت گرفته باشد.

در ادامه تحلیلگران با استناد به نظرسنجی‌های مختلفی که توسط اپل انجام شد و با در نظر گرفتن روند کلی حفاظت از محیط‌ زیست پیش بینی کرده‌اند که در آینده ممکن است اپل کابل شارژ را هم از جعبه گوشی‌های همراه حذف کند.

این اقدام اپل باعث شد تولیدکنندگان دیگر هم این تصمیم را بگیرند و شارژر را از جعبه‌های خود حذف کنند. برای مثال حدس زده می‌شود که سرنوشت مشابهی در انتظار پرچمداران گلکسی S21 است و این گوشی هم بدون شارژر عرضه خواهد شد. همچنین شیائومی گوشی هوشمند Mi 11 را که از آن به عنوان رقیب سرسختی برای آیفون 12 و گلکسی S21 یاد می‌شود در دو نوع بسته بندی همراه با شارژر و بدون شارژر عرضه کرده که طبیعتا هر کدام قیمت خاص خودش را دارد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohsen aghaz
    mohsen aghaz | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    اگه به کشور عزیزمون ایران و دولت مردان با اقتدارمون باشه میگه همون‌کارتن گوشی رو‌نمیخوایم

  • Ezzat
    Ezzat | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    این وظیفه دولت هاست که از حقوق شهروندانشون در مقابل این شرکت های سودجو حمایت کنند.اگر یک دولت اجازه نده این شرکتها، موبایل رو بدون شارژر ، بلکه با یک شارژر سریع داخل اون کشور عرضه کنه اونها مجبور میشن اطاعت کنن.

    • mos99
      mos99 | ۲۴ دی ۱۳۹۹

      فدقش گرونش میکنند حیلی اتفاق خاصی نمیفته بعدم دلیلی بد مجبور کردن وجود نداره خود خریداران میتونند فشار بیارن وقتی اپل هر کاری دوست داره میکنه طرفداراش به حالت پرستش ازش حمایت میکنندهمین میشه

مطالب پیشنهادی