ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش میانگین قیمت خودروهای نو رکورد شکست؛ تورم به سبک آمریکایی

برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده، میانگین قیمت خودروهای نو در این کشور به بالای 40 هزار دلار رسیده است. در کنار این، میانگین پیش‌پرداخت‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته و میانگین وام‌هایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده، میانگین قیمت خودروهای نو در این کشور به بالای 40 هزار دلار رسیده است. در کنار این، میانگین پیش‌پرداخت‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته و میانگین وام‌هایی که برای خرید مدل‌های نو پرداخت شده، اکنون در نزدیکی بیشترین سطح ثبت‌شده قرار دارند.

این افزایش‌ها ریشه در رشد استقبال از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ‌ها دارد. طبق آمار، در سه ماهه چهارم سال 2020، میانگین قیمت خودروهای جدید در آمریکا 40,179 دلار بود که در ماه دسامبر به 40,573 افزایش پیدا کرد. این آمار همچنین نشان می‌دهد با وجود پاندمی کووید-19 مشتریان نسبت به خرید مدل‌های نو هنوز علاقه‌مند هستند.

جسیکا کالدول (Jessica Caldwell) مدیر بخش تحقیقات موسسه ادموندز (Edmunds) در این رابطه گفته:

«افرادی که در بازار خودروهای نو هستند، گویی از رکود اقتصادی پاندمی به دور مانده‌اند. به نظر می‌رسد ما دو کشور متفاوت در داخل آمریکا داریم. دسته اول کسانی هستند که خانه یا اتومبیل جدید خریداری می‌کنند، دسته دوم هم شاغلین بخش صنایع خدماتی هستند که اکنون با شرایط دشواری روبرو شده‌اند.»

آنطور که نشریه USA Today گزارش کرده، در سه ماهه آخر سال 2020 به طور میانگین یک خریدار خودروی جدید در آمریکا 35,373 دلار وام گرفته و 4,734 دلار به عنوان پیش‌قسط پرداخت نموده است. این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 به ترتیب 5.5 و 9.4 درصد رشد داشته‌اند.

انتظار می‌رود با توجه به روند موجود، میانگین قیمت خودروهای نو در ایالات متحده کماکان افزایش پیدا کند. تحقیقات موسسه HIS Markit بیانگر آنست که نیمی از مدل‌های جدید فروخته شده در آمریکا در سال 2020 به دسته شاسی‌بلندها و 20 درصد به خانواده پیکاپ‌ها تعلق داشته‌اند. این موسسه پیش‌بینی کرده در سال 2021 سهم شاسی‌بلندها از بازار به 52 درصد رشد کند.

گفتنی است در حالی میانگین قیمت خودروهای نو در آمریکا به 40 هزار دلار رسیده که درآمد سرانه مردم این کشور چیزی در حدود 55 هزار دلار تخمین زده می‌شود. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه شورولت اسپارک با قیمت کمتر از 15 هزار دلار، ارزان‌ترین خودروی بازار این کشور بوده و براحتی با حقوق چند ماه قابل خرید است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aroa
    aroa | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    یعنی عرضه یه افزایش قیمت درست حسابی ندارن

  • Rayanlap
    Rayanlap | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    یکی به اینا بگه بیاین افزایش قیمت خودرو رو تو ایران ببینین.تازه اونم تو بازاری کلا رقابت توش نیست و انحصاریه?

مطالب پیشنهادی