ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسر از دو لپ‌تاپ جدید Aspire 7 و Aspire 5 با چیپ‌های رایزن رونمایی کرد

لپ‌تاپ‌های سری Aspire 5 شرکت ایسر معمولا مورد تمجید فراوان قرار گرفته و جزو بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی موجود در بازار به حساب می‌آیند. اما منتقدان امسال دو دسته شدند و برخی مدل‌های مجهز به پردازنده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۰

لپ‌تاپ‌های سری Aspire 5 شرکت ایسر معمولا مورد تمجید فراوان قرار گرفته و جزو بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی موجود در بازار به حساب می‌آیند. اما منتقدان امسال دو دسته شدند و برخی مدل‌های مجهز به پردازنده AMD را بهتر از مدل‌های مبتنی بر تکنولوژی اینتل تلقی می‌کردند. بنابراین برای اکثریت کاربران جای خوشحالی دارد که ایسر به ‌بهروزرسانی دو مدل از خانواده Aspire پرداخته و آن‌ها را به پردازنده‌های موبایل سری رایزن ۵۰۰۰ تجهیز کرده است.

لپ‌تاپ جدید Aspire 7 این شرکت که در جریان نمایشگاه CES معرفی شد همراه با چیپ رایزن و پردازشگر گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1650 از راه می‌رسد. البته این باعث نمی‌شود که دستگاه را یک لپ‌تاپ گیمینگ به حساب بیاورید، هرچند که امکان تجربه برخی از بازی‌های سبک‌وزن روی آن مهیا خواهد بود. این دستگاه ۲.۱۵ کیلوگرم وزن داشته و همراه با سقف ۳۲ گیگابایت حافظه DDR4 و ۱ ترابایت حافظه PCIe SSD از راه می‌رسد. از سوی دیگر می‌توانید منتظر پشتیبانی از وای‌فای ۶ هم باشید.

ایسر از سوی دیگر به بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری پرداخته تا تجربه تماشای محتوا روی نمایشگر ۱۵.۶ اینچی Aspire 7 با رزولوشن FHD بهتر از همیشه باشد. به گفته این کمپانی، سیستم‌های Acer Color Intelligence و Acer ExaColor به تنظیم گاما و اشباع رنگی می‌پردازند تا «تصاویری بسیار دقیق» مقابل چشم قرار گیرد.

از طرف دیگر هم لپ‌تاپ Aspire 5 را داریم که گزینه‌ای حتی بهتر در بازار لپ‌تاپ‌های اقتصادی به حساب آمده و به گفته ایسر به صورت خاص برای بلاگرها و تصویربرداران آماتور و دانشجویان ساخته شده است.

در Aspire 5، چیپ انویدیا جای خود را به کارت گرافیک اقتصادی AMD Radeon RX 640 داده که برای وظایفی به جز گیمینگ ساده پیشنهاد نمی‌شود. از سوی دیگر به سقف ۲۴ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه PCIe SSD NMVe یا ۲ ترابایت حافظه HDD دسترسی خواهید داشت. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی دستگاه از نوع IPS است و علاوه‌بر نمایش رزولوشن FHD، از تکنولوژی BlueLightShield ایسر بهره‌مند شده که آسیب کمتری به چشمان شما وارد خواهد کرد. درست مانند برادر بزرگ‌تر و میان‌رده‌اش، Aspire 5 از «انتقال داده فوق سریع» پشتیبانی می‌کند، اما ایسر جزییات مربوط به سرعت را منتشر نکرده است.

هر دو مدل چند حالت خنک‌کننده مختلف دارند و این یعنی می‌توانید بسته به کاری که انجام می‌دهید و میزان صدایی که می‌خواهید بشنوید، قادر به شخصی‌سازی عملکرد فن‌ها خواهید بود. این قابلیتی است که به صورت رایج در لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران‌قیمت یافت می‌شود. دو لپ‌تاپ Aspire 7 و Aspire 5 در ماه مارس روانه بازار آمریکای شمالی می‌شوند. Aspire 7 با قیمت پایه ۷۴۹.۹۹ دلار به دست مشتریان می‌رسد و Aspire 5 هم حداقل ۵۴۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده. در ماه فوریه نیز می‌توان منتظر عرضه دو دستگاه در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی