ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لنوو تینک پد X1
تکنولوژی

رونمایی لنوو از لپتاپ‌های تینک‌پد X1 تیتانیوم یوگا و X12 Detachable

در جریان رویداد CES2021 لنوو لپتاپ‌های متعددی را معرفی کرده است. تینک پد X1 تیتانیوم یوگا در کنار تینک پد X12 Detachable از جدیدترین محصولات این کمپانی هستند. لنوو تینک پد X1 تیتانیوم یوگا این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

در جریان رویداد CES2021 لنوو لپتاپ‌های متعددی را معرفی کرده است. تینک پد X1 تیتانیوم یوگا در کنار تینک پد X12 Detachable از جدیدترین محصولات این کمپانی هستند.

لنوو تینک پد X1 تیتانیوم یوگا

این مدل باریک‌ترین لپتاپ از سری یوگا لنوو محسوب می‌شود و همان طور که از اسمش هم مشخص است از شاسی تیتانیومی بهره می‌برد. ضخامت تینک پد X1 یوگا تیتانیوم تنها حدود ۱۱ میلی‌متر است و وزنی ۱.۱۳ کیلوگرمی دارد.

اندازه نمایشگر لپتاپ جدید لنوو ۱۳.۵ اینچی با نسبت ۳ به ۲ است و رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل را ارائه می‌دهد. این نمایشگر از ۱۰۰ درصد گستره رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند و حداکثر روشنایی آن به ۴۵۰ نیت می‌رسد. نمایشگر X1 تیتانیوم یوگا نیز مشابه دیگر مدل‌های سری یوگا به لولای ۳۶۰ درجه مجهز شده و به این ترتیب می‌توان از آن در حالت تبلت هم استفاده کرد. با این حال بر خلاف مدل‌های معمول سری X1 یوگا از محفظه قلم بی بهره است.

لنوو تینک پد X1

لنوو برای این مدل پردازنده نسل یازدهم از سری vPro اینتل را در نظر گرفته که از پردازشگر گرافیکی Iris Xe بهره می‌برد. این لپتاپ به دو پورت تاندربولت ۴ در فریم سمت چپ مجهز شده و در سمت دیگر تنها یک پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون به چشم می‌خورد. حداکثر میزان رم تینک پد X1  تیتانیوم یوگا تا ۱۶ گیگابایت و حداکثر حافظه SSD‌ هم تا یک ترابایت است. لنوو تینک پد X1 تیتانیوم یوگا در ماه جاری میلادی و با قیمت پایه ۱۹۰۰ دلار روانه بازار می‌شود.

تینک پد X12 Detachable

تینک‌پد X12 Detachable با کیبورد قابل جدا شدن و یک پایه نگه‌دارنده همراه شده و رقیبی برای سری سرفس پرو مایکروسافت به حساب می‌آید. به گفته لنوو این لپتاپ قابلیت‌های یک لپتاپ قدرتمند را با یک تبلت با کیبورد قابل جدا شدن با اندازه ۱۲.۳ اینچی ترکیب کرده است.

لنوو پیش از این هم با تینک پد X1 تبلت و نیز یوگا Duet 7i تلاش کرده بود رقبایی برای سرفس پرو را روانه بازار کند اما تینک پد X12 بیشتر بر استفاده‌های بیزینسی متمرکز است و تفاوت‌هایی دارد. این مدل از پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 vPro بهره می‌برد و با ۱۶ گیگابایت رم و تا یک ترابایت حافظه داخلی SSD‌ از نوع NVMe همراه شده است. پورت‌ها شامل یک درگاه تاندربولت ۴ و یک درگاه USB3.2، یک پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون و یک درگاه سیم کارت با پشتیبان از LTE است. لنوو تینک پد X12 Detachable همچنین امکان اتصال به کارت گرافیک اکسترنال از طریق پورت تاندربولت را دارد.

نمایشگر از قلم مخصوص لنوو پشتیبانی می‌کند و نسبت ۳ به ۲ دارد. حداکثر روشنایی نمایشگر هم به ۴۰۰ نیت می‌رسد. بر خلاف سری سرفس مایکروسافت کاور کیبورد به حسگر اثر انگشت مجهز شده است. در بخشی از دستگاه هم سوراخ‌های تهویه هوا برای فن به چشم می‌خورد. به گفته لنوو باتری ۴۲ وات ساعتی این لپتاپ تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد. از سایر مشخصات باید به پشتیبانی از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ اشاره کرد. X12 Detachable با قیمت پایه ۱۱۴۹ دلار و از اواخر ماه جاری میلادی روانه بازار می‌شود.

مدل‌های به روز شده تینک‌پد X1 Carbon Gen 9 و X1 Yoga Gen 6

لنوو همچنین مدل‌های دیگری از سری X1 کربن و X1‌ یوگا را به روز کرده؛ البته تغییرات این مدل‌ها نسبت به قبل چندان چشمگیر نیست. هر دو مدل از نمایشگر ۱۴ اینچ با نسبت ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برند و دیگری خبری از نمایشگر با نسبت ۱۶ به ۹ نیست. لنوو همچنین امکان انتخاب نمایشگرهایی با رزولوشن‌های متنوع از fHD تا UHD را در اختیارتان می‌گذارد. در هر دو این مدل‌ها کلید پاور به بالای کیبورد منتقل شده و این بار این کلید با حسگر اثر انگشت همراه شده است.

لنوو تینک پد X1
تینک پد X1 کربن

نسخه‌ای از X1 کربن با روکش نمایشگر با بافت کربن روانه بازار می‌شود و البته همچنان مدل مشکی رنگ هم قابل انتخاب است. تینک پد X1 Yoga Gen 6 هم حالا در رنگ تیره‌تر خاکستری قابل سفارش است. X1‌ کربن جدید قیمت پایه ۱۴۲۹ دلاری دارد و X1 یوگا جدید هم برچسب قیمت پایه ۱۵۶۹ دلاری خورده است. هر دو این مدل‌ها در ماه آینده میلادی روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی