ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام نسل جدید حسگر زیر نمایشگر التراسونیک را معرفی کرد؛ ۵۰ درصد سریعتر

کوالکام از نسل دوم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک خود با نام 3D Sonic Sensor Gen 2 رونمایی کرد. نسل جدید سنسور بزرگتری داشته و قفل موبایل را سریع‌تر از هر زمان باز می‌کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰

کوالکام از نسل دوم حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک خود با نام 3D Sonic Sensor Gen 2 رونمایی کرد. نسل جدید سنسور بزرگتری داشته و قفل موبایل را سریع‌تر از هر زمان باز می‌کند.

حسگر Gen 2 ابعادی برابر با ۸ در ۸ میلیمتر (در مقایسه با ۴ در ۹ میلیمتر نسل اول) داشته و ۷۷ درصد مساحت سطح بیشتری را ارائه می‌کند. در نتیجه خواندن اثر انگشت با دقت بیشتری انجام شده و به سنسور اجازه جمع‌آوری داده‌های بیشتر از نوک انگشت را می‌دهد. ترکیب سنسور بزرگتر و پردازنده سریع‌تر سبب شده تا حسگر Gen 2 به قول کوالکام ۵۰ درصد سریع‌تر قفل گوشی را باز کند.

نسل اول حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام (3D Sonic Sensor) دسامبر ۲۰۱۸ معرفی شد و برای اولین بار در سری گلکسی S10 به کار رفت. در آن زمان تقریباً تمام گوشی‌ها از حسگرهای اپتیکال استفاده می‌کردند که نسبت به نسخه اولتراسونیک سرعت و پایداری کمتری دارند.

البته نسل اول سنسور 3D Sonic یک مشکل امنیتی جدی داشت که قفل گشایی گلکسی S10 و نوت 10 با تمام انگشت‌ها در صورت استفاده از محافظ صفحه را امکان پذیر می‌کرد. سامسونگ با انتشار بروزرسانی نرم افزاری این باگ را برطرف کرد.

3D Sonic Sensor Gen 2 سومین حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر اولتراسونیک ساخت کوالکام به شمار می‌رود. این شرکت علاوه بر نسل اول این سنسور از حسگر دیگری به نام 3D Sonic Max نیز در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد که در واقع همان حسگر نسل اول با مساحت بسیار بزرگتر (۲۰ در ۳۰ میلیمتر) بود.

کوالکام می‌گوید سنسور جدید «اوایل ۲۰۲۱» در برخی موبایل‌ها بکار خواهد رفت و به نام شرکت خاصی اشاره نکرد. البته سامسونگ بزرگترین مشتری حسگر اولتراسونیک کوالکام به شمار رفته و در گذشته از این سنسور در سری گلکسی S10، نوت 10، گلکسی S20 و نوت 20 استفاده کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد مهدی
    محمد مهدی | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    کوالکام ترکیبش با شیاومی حرف نداره

مطالب پیشنهادی