ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شفاف‌سازی واتس‌اپ در مورد قوانین جدید و حفظ حریم شخصی کاربران

واتس‌اپ در پاسخ به اعتراضات گسترده و مهاجرت دسته‌جمعی کاربرانش به پلتفرم‌های مشابه از جمله سیگنال و تلگرام، تلاش کرده تا کمی فضا را آرام کند. این شرکت به‌تازگی بخش سؤالات متداول یا همان FAQ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

واتس‌اپ در پاسخ به اعتراضات گسترده و مهاجرت دسته‌جمعی کاربرانش به پلتفرم‌های مشابه از جمله سیگنال و تلگرام، تلاش کرده تا کمی فضا را آرام کند. این شرکت به‌تازگی بخش سؤالات متداول یا همان FAQ را به‌روزرسانی کرده تا نشان دهد که همچنان از حریم شخصی کاربران‌اش محافظت می‌کند.

پس از اعلام تغییر قوانین و سیاست محرمانگی واتس‌اپ مبنی بر اشتراک‌گذاری اطلاعات با تمام شرکت‌های خانواده فیس‌بوک، بسیاری از کاربران به پلتفرم‌هایی نظیر سیگنال یا تلگرام رفتند. سابقه تاریک فیس‌بوک در حفظ حریم شخصی کاربران مهم‌ترین عامل این واکنش بود و امکانات بیشتر و بهتر رقبا نیز تصمیم‌گیری را برای کاربران ساده‌تر کرد. حالا واتس‌اپ می‌گوید حتی پس از تغییر سیاست محرمانگی «امنیت پیام‌های خصوصی شما بین دوستان و اعضای خانواده به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد».

طبق اطلاعات جدید در صفحه FAQ واتس‌اپ، تغییرات مورد بحث به کسب‌وکارهای فعال روی این پلتفرم مربوط می‌شود و کاملاً اختیاری است. در تصویر زیر می‌بینید که به گفته واتس‌اپ، نه خودش و نه فیس‌بوک نخواهند توانست محتوای پیام‌های خصوصی یا تماس‌های صوتی و تصویری شما را ببینند با بشنوند.

واتس‌اپ همچنین مدعیست که سابقه مخاطبین پیام‌ها و تماس‌های شما را ذخیره نمی‌کند، به اشتراک‌گذاری لوکیشن بین کاربران دسترسی ندارد و اطلاعات تماس‌ها را به فیس‌بوک نمی‌دهد. گروه‌ها نیز هم‌چنان محرمانه باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر، کسب‌وکارها می‌توانند از خدمات میزبانی فیس‌بوک برای مدیریت چت‌های واتس‌اپ استفاده کنند و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، تبلیغات هدف‌مند روی فیسبوک را انجام دهند. این کسب‌وکارها در فضای واتس‌اپ مشخص خواهند شد تا شما بدانید که با چه شرکتی طرف هستید.

با وجود تلاش واتس‌اپ، به‌نظر نمی‌رسد افکار عمومی به این راحتی قانع شوند و به این پلتفرم بازگردند. از طرف دیگر سیاست‌های جدید واتس‌اپ هم‌چنان به اندازه کافی شفاف نیستند. به‌عنوان مثال در بخش «اطلاعات جمع‌آوری شده به‌صورت خودکار» به صراحت نوشته شده که «اگر از ویژگی‌های مرتبط با موقعیت مکانی نظیر اشتراک‌گذاری لوکیشن با مخاطبین استفاده کنید، ما اطلاعات دقیق موقعیت مکانی شما را جمع‌آوری و استفاده خواهیم کرد». حتی اگر دسترسی برنامه به لوکیشن را ببندید، واتس‌اپ باز هم از طریق آدرس آی پی و پیش‌شماره‌های موبایل به موقعیت حدودی شما دسترسی خواهد داشت و طبیعتاً این اطلاعات به‌دست فیس‌بوک هم خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ آیا همچنان به استفاده از واتس‌اپ ادامه می‌دهید یا تصمیم به ترک این پلتفرم و استفاده از برنامه‌های مشابه گرفته‌اید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Rezabtin
    Rezabtin | ۲۵ دی ۱۳۹۹

    دوستان وایبر هم گزینه خیلی خوبیه، هم رمزگذاری سرتاسری داره و هم فیلتر نیست من امتحان کردم کیفیت تماس هاش هم خیلی خوبه هم از نظر امکانات و هم از نظر امنیت حرفای زیادی برای گفتن داره

  • fromthelandofPersia
    fromthelandofPersia | ۲۴ دی ۱۳۹۹

    سلام وقت بخیر

    یچیز خیعلی باحالی هست ،
    بزارین اینطور شروع کنم
    چن‌وقت پیش یکی از دوستان می‌گفت فلان پیام رسان ایرانی گفته من عکسا و فیلمای تو گوشی و ایناتو چک می‌کنم و ...
    بعد یعنی انتظار دارن که بریم از اینا استفاده کنیم؟
    خب مردم تا مجبور نشن که از اینا استفاده نمی‌کنن اگه اینطور باشه ?
    خب داداش من من نمی‌گم نیصت ،
    من می‌گم بلمه از توی خود گوشیتم دسترسی داره و استفاده می‌تونه بکنه اگه خواست ! و لطفاً فک نکن فقط این ، بقیه هم اینطورین ؛ و نه فقط ایرانیا که همشون اینطورین !
    همین واتساپ ، میگه عکس که خواستی بفرستی باید به من دسترسی به گالری بدی وگرنه نمیشه ، خب بهای تو مرورگرتم چیزی دانلود یا آپلود کنی این دسترسی رو باید داده باشی بشون ؛ ولی نکته کجاس ، اینکه وقتی دسترسی میدی یعنی داری دسترسی کامل میدی و میتونم سرشون بندازن زیر مث بچه خوبا ، بیان تو !
    خب البته من از اینا استفاده می‌کنم ، سرویسای جوگل ، پیامرسانا و ...
    خب من معتقدم از ایرانیاش تا خارجیاش ، حتّی کپی سورساشم ارزش داره نصب باشن و استفادمو می‌کنم . نصب هم نباشن نسخه وب با مرورگر .
    حالا خرکس خودش میدونه اینام نظرات منن من چیزی نمی‌گم فقط انقد فکر نکنین اون‌وقت تاحالا وانساپ معصوم و گُل بوده ، فقط گندش درنیومده که بره تو گل .
    حالا اینم عرچیزی ممکنه باشه ، چمی‌دونم مثلاً اینکه ممکنه احتمال لو رفتنی چیزی مشکوک شدنی به خاطر اینهمه معصوم نمایی ، و خب بالاخره بی‌ربط هم نیست ؛ و همچنین اتفاقات مربوط به دوره زمانی و اینا

  • مممممم
    مممممم | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    یکی بهش بگه خودتی ?

  • haashmo
    haashmo | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    نظر من کو؟

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۲۴ دی ۱۳۹۹

      ساسنسور شده لابد

  • labinoos
    labinoos | ۲۳ دی ۱۳۹۹

    سلام
    من 3 تا سوال داشتم خواهش ميكنم كارمندان و متخصصين اهل فن ديجي ياتو جواب بدهند و راهنمايي كنند يا مثلا يك مقاله كاملتري از اين مساله بنويسند و آپلود كنند يا يك دوست خوب راهنمايي كنه؟؟؟
    1-اول اينكه اگر گسي اكانت فيسبوك نداشته باشه و فقط از WhatsApp استفاده كنه و گزينه agree رو هم بزنه آيا بازهم اين اطلاعات در اختيار فيسبوك قرار ميگيره يا خير؟ اين اطلاعات به چه شكل در اختيار فيسبوك قرار ميگيره
    براي مثال شما با دوستي چت ميكنيد كه اون شخص فيسبوك داره و شما نداريد آيا محتويات اين پيامها در پيج مخاطبي كه فيسبوك داره قابل share شدن هستند يعني مثلا شما با دوستتون چت ميكنيد يا مثلا عضوي از كانالي هستيد و پيامي براي شما فرستاده ميشه آيا اين پيامها رو طرف مخاطب ميتونه تو صفحه فيسبوكش share كنه و همه دوستان اون مخاطب شما اون پيام رو در پيج فيسبوك ببينند ؟ چنين اتفاقي مي افته يا نه و فقط اين اطلاعات در داخل خود سرورهاي فيسبوك ميمونه
    2-اگر خود ما علاوه بر WhatApp اكانت فيسبوك هم داشته باشيم براي مثال پيامهاي متني كه بين خودمون و دوست يا دوستانمون رد و بدل ميشه قابليت share شدن در صفحات فيسبوك رو داره يا خير؟
    3-براي شخصي كه فقط از WhatsApp استفاده ميكنه و اكانت فيسبوك نداره اگر گزينه agree رو ok كنيم در اين حالت چه اتفاقي مي افته؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی